EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

27 Aralık 2018 Perşembe

YAVUZ HAKAN YOK YILIN SON TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!



GÜLŞEN – “BİR İHTİMAL BİLİYORUM”

Gülşen yıl bitmeden son golü attı. 2016’da yayımlanan son albümünden sonra 2017’yi Mirkelam, 2018’i de Yıldız Tilbe saygı albümlerindeki “cover”larla kapatacak gibiydi ama son dakikada Gülşen cephesinden yeni bir şarkı geldi. “Bir İhtimal Biliyorum”, geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı. Söz ve müziği Gülşen’e ait şarkının düzenlemesi Ozan Çolakoğlu imzası taşıyor.
Bu şarkı Türkiye’de popüler müziğin 2018 yılını özetler gibi. “Trip”ler, “trip-hop”lar, “hip-hop”lar, “deep house”lar filan derken güncel müziğin evrildiği yer tipik bir Gülşen şarkısının içinden geçirilirken üzerine bu topraklara mahsus son modamız “arabesk-rap” sosu mebzul miktarda dökülerek ortaya garantili bir “hit” çıkarılmış.
Üç beş yıl önce Gülşen böyle bir beste yapsa dibine kadar EDM bir düzenlemeyle, 130 BPM olarak dinlerdik muhtemelen. Ama pop müzik tam da böyle bir şey işte. Günü yakaladığın kadar varsın.
Meseleye buradan bakarsanız da ortada gayet başarılı bir iş var. Gülşen ve Ozan Çolakoğlu’nu tebrik etmek lazım. Zira “Pop müzik bitti, artık yeni moda ‘rap’ müzik,” filan diyorlar ya… Geçin bunları. Pop müzik bitmez. Pop müzik her duruma bir şekilde ayak uydurur ve oradan yeniden doğar.
Bir ara “rock” müzik popu bitirdi sanılıyordu ama sonra pop müzik “rock” müziği de içine alıp sulandırıverdi. Aynı şey daha önce arabesk müzikte de olmuştu. Göreceksiniz, yakın gelecekte alternatif ve “rap” de aynı kazanda kaynayacak. Bu şarkı “rap” için formülü vermiş bile. Önümüzdeki dönemde popçular tarafından bu formülün tepe tepe kullanılacağını görmek şaşırtıcı olmayacak. 


TUĞBA YURT – “MASAL”

Tuğba Yurt 2018’i kârlı kapatanlardan oldu. Hem 2017’de piyasaya çıkmış “İnceden İnceden”in rüzgârı esmeye devam etti, hem de üzerine “Yine Sev Yine” gibi “hit” çıkardı.
Tuğba iyi bir şarkıcı. Orta halli bir şarkıyı bile kolayca parlatabiliyor (ki bence “Yine Sev Yine” öyle bir şarkıydı.) Duruşu ve stratejisi ile de kendini doğru bir yere konumlandırdı. Tek eksiği geldiği noktayı tescilleyecek bir albüm. O da bu son tekliden sonra gelecekmiş bildiğim kadarıyla.
Geçtiğimiz günlerde piyasaya sürülen son Tuğa Yurt teklisi “Masal”, DMC etiketi taşıyor. Şarkının sözleri Gökhan Şahin’e, müziği Melda Gürbey’e ait, düzenleme ise Serkan Ölçer tarafından yapılmış.
Çok bildik tarzda, İspanyol yürüyüşlü, Akdeniz ezgili bir şarkı bu. Tam da sevdiğimiz türden bir melodik yapı, etkili sözler ve Tuğba Yurt’un tertemiz şarkıcılığı ile ilk dinleyişte kulağa yerleşiyor. Bir Tuğba Yurt albümüne kadar bizi oyalar mı? Rahatlıkla oyalar.


İLYAS YALÇINTAŞ – “BİLMECE”

İlyas Yalçıntaş’ın ilk albümünü yazarken şöyle cümleler kullanmışım: “Bu albümün İlyas Yalçıntaş için, “İncir”le kazandığı popülerliği devam ettirmek adına doğru bir iş olduğu söylenebilir ama peşi sıra gelecek bir işin aynı çizgide olması durumunda, bir kez daha aynı etki oluşmayabilir. Bu nedenle Yalçıntaş’ın hiç eğitim almadan kendi kendine geliştirdiği şarkıcılık tekniğini daha fazla ileri götürmesi, bu kalıbın dışından da ses verebilmesi ve başka formlarda şarkılar da denemesi lazım.”
Bu yazım 16 Mart 2016’da yayımlanmış. Nisan 2016’da ise İlyas Yalçıntaş’in “İçindeki Duman” şarkısının Mahmut Orhan “remix”i piyasaya sürülmüş. Yazımda geçen “başka formda şarkılar” önerisi de böylece kendiliğinden gerçekleşmiş.
Sonrasında “Gel Be Gökyüzüm” ve “Yağmur”la aynı formu sürdürdü İlyas. Yani elinde gitarıyla romantik şarkılar söyleyen yakışıklı çocuk kalıbına sıkıştırmadı kendini. Çok da iyi etti. Üzerine bir de Feride Hilal Akın’la seslendirdiği “Şehrin Yolu”nu ekledi ki (ben hiç ama hiç sevmemiş olsam da) YouTube verileri “Şehrin Yolu”nun 2018’in en çok dinlenilen şarkıların biri olduğunu söylüyor. Ne zaman kazara YouTube açık kalsa, muhakkak önerilen videolardan biri olarak karşıma çıkan bu şarkı gerçekten o kadar dinlenildi mi bilmiyorum ama sonuçta İlyas’ın yürüdüğü yola bir kilometre taşı daha koyduğu kesin.
Derken geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlanan “Bilmece” adlı yeni teklisi ile İlyas Yalçıntaş bir kez daha karşımıza çıktı.
Zemin müsait, dinleyici hazır. İlyas ne yapsa talep görecek bu ara. Çünkü henüz yolun çok başında olmasına rağmen kolay sevildi, benimsendi.
“Bilmece” söz ve müziği İlyas Yalçıntaş’a ait bir şarkı. Düzenlemede Batu Çaldıran’ın imzası var. Yine genç bir “sound”un peşine takılmış ama özünde standart gitar akorlarına dayalı, romantik bir şarkı. İşin form kısmı tamam da biraz da beste kısmında cesaret göstermek mi lazım acaba?


ÖYKÜ GÜRMAN – “DÜŞÜN BENİ”

Öykü Gürman’ı ilk kez “Evlerinin Önü Boyalı Direk”in amatör klibinde gördüğümüz zaman hangimiz bayılmamıştık ki? Müthiş bir ses duymuştuk. Çok da güzel bir geç kız görmüştük. Kardeşiyle birlikte yaptıkları müzik enteresandı, dikkat çekiciydi.
Ama gelin görün ki o zaman bu zaman Öykü Gürman müzikte ne yaptıysa “Evlerinin Önü Boyalı Direk”in üstüne çıkamadı. Öykü – Berk olarak yaptıkları iki albüm sonrasında iki solo Öykü Gürman albümü geldi ama hiçbiri tam olmadı nedense.
Öykü Gürman’ın yeni teklisi “Düşün Beni”, geçtiğimiz günlerde Pasaj Müzik etiketiyle yayımlandı. Söz ve müziği Azerbaycanlı müzisyen Elmeddin Seferli’ye ait şarkının Türkiye Türkçesine adaptasyonunu Ender Gündüzlü yapmış. Düzenleme ise Hüseyin Çebişçi imzası taşıyor.
Azerbaycan’da çok sevilmiş, kıyametler koparmış bir şarkının Türkiye’de de doğal olarak aynı etkiyi yaratmasını beklenir değil mi? Müziğimizin ayrısı gayrısı yok çünkü. Gelin görün ki tam olarak öyle olmamış bu defa. Bir kere şarkının yoğun akıcı bir trafiği var, sözler çok hızlı akıyor, yürüyüşü ise epey dur kalklı. Dolayısıyla şarkıyı birebir kopyalamak yerine belki biraz ritmini yavaşlatmak, biraz sözleri seyreltmek, trafiğini değiştirmek iyi olabilirmiş.
Alakasız bir örnek gibi gelebilir ama mesela Nutella tüm dünyada aynı ambalajda satılır ama Türkiye’de yediğinizle Almanya’da yediğiniz aynı tatta değildir. Türk damak zevkine göre formül değiştirilir çünkü. Onun gibi bir formül değişikliği lazımmış bu şarkıya.
Öykü Gürman o kadar koşturuyor ki şarkı boyunca, vurgu mu yapsın, kelimelere mi bassın, gırtlak nağmelerine mi girsin bilemiyor. Evet bir şekilde üstesinden geliyor belki ama şarkı bir telaş başlıyor ve ne olup bittiğini anlayamadan bitiveriyor. Yorgun hissediyorsunuz bittiğinde. 
Velhasıl Öykü bir kez daha üzerine doğru oturmamış bir şarkı seslendiriyor. Belki de profesyonel bir repertuvar danışmanlığı alması lazım artık.      


GÜLBEN ERGEN – “İNFİLAK”

Yılın en güzel şarkılarından biri. Sezen Aksu bilgeliğiyle içi dolu dolu, derin sözler, nakaratta adeta bir senfoniye dönüşen melodi örgüsü. İyi bir aranje ve kabul etmeli ki Gülben Ergen’in şarkıcılık kariyerinin de en iyi işlerinden biri.
Söz ve müziği Sezen Aksu’ya, düzenlemesi Taşkın Sabah’a ait “İnfilak”, geçtiğimiz günlerde tekli formatında DMC etiketiyle yayımlandı.
Bütün Gülben Ergen antipatime rağmen dürüst olmak zorundayım çünkü ortada iyi bir iş var. Hoş antipatim de şarkıcılık kariyerinden gayrısında gösterdiği sonsuz ve yersiz iştaha, olduğundan fazlasını gösterme, inandırma çabasına aslında. Yoksa müzikte kendi kulvarında inkâr edilemeyecek sayıda nokta atışı yapmışlığı, kendi doğrusunu bulmuşluğu vardır ki yazmışımdır da birden fazla kez. Bu şarkı da o hanenin baş sırasına yazılabilir. 
Bu arada “İnfilak”ı bir de Sezen Aksu’dan dinlemek isterim şahsen. Hatta mümkün olsaydı bir de Onno Tunç düzenlemesiyle dinlemek isterdim.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, ARALIK 2018, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe