EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

14 Aralık 2018 Cuma

YAVUZ HAKAN YOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRDİ!



MİYA – “HOLD ME CLOSE”

Ayça Z. Aydın ve Murat Matheww Erdem’den kurulu Miya’nın ilk albümü “Uzaklaşmalıyım”, benim için sadece yayımlandığı 2013 yılının değil, son 10 yılın en iyi albümlerinden biridir. Aklıma estikçe açıp dinlediğim, şu veya bu şarkısına değil, bütününe bayıldığım bir albüm.
Ondandır ki Miya’dan bir yeni albüm, olmadı bir yeni şarkı bekleyip durmuşumdur o vakit bu vakit. Ne ki ikili o albümden bir süre sonra hakikaten uzaklaştı ve tası tarağı toplayıp İstanbul’dan Bodrum’a göç etti. Bu göçün sebebi şarkılarında saklıydı zaten ama müzikten göç edilmeyeceği de bir gerçekti. Hele ki bu denli yetenekli ve donanımlı iki müzisyense söz konusu olan.
Son Tarkan albümünün bence en iyi şarkısı “Çok Ağladım” da Miya’nın elinden çıkmıştı nitekim. Geçtiğimiz günlerde ise üç şarkılık bir mini albümle Miya geri döndü.
“Hold Me Close” adı verilmiş albüm DayDream etiketiyle dijital platformlarda yayımlandı. Kapak tasarımının Bahadır Baruter tarafından yapıldığı albümdeki üç şarkının da söz, müzik ve düzenlemeleri Miya imzası taşıyor.
Önceki albümden farklı bir Miya var bu defa karşımızda. Daha pop, tamamen elektronik bir “sound”, yüzü tamamen batıya dönük ve bu sebeple olsa gerek İngilizce sözlü şarkılar.
Bugünün elektronik müziğinde ‘80’lerin izi çok fazla ya; Miya’nın bu yeni şarkılarında da öyle. Özellikle “Tried To Get Away”, Eurythmics şarkılarına göz kırpar gibi. Murat Matheww Erdem’in her zaman ülke sınırları dışında da bir anlam ifade edebilecek “sound” anlayışı, Ayça Z. Turan’ın nefis vokali ve kulak dolduran şarkılar… Tek kusur üç şarkının dinleyene yetmemesi belki. Yani en azından bana yetmedi. 


RENKSİZ – “YENİLENSİN”

Renksiz, 2010 yılında Özlem Akpınar ve Arda Yiğit tarafından kurulmuş. O zamandan bu zaman yaptıkları kayıtları, hem kendi şarkılarını, hem de “cover” çalışmalarını internet üzerinden paylaşan ikili, ilk resmi teklisini geçtiğimiz günlerde Sarı Ev Müzik etiketiyle yayımladı. “Yenilensin” adlı şarkının söz ve müziğinde Renksiz imzası var, düzenleme ise Levent Büyük ve Bora Küçükyılmaz tarafından yapılmış.
Bir grup ya da bir solist, müzisyen hakkında tek bir şarkıdan yola çıkarak fikir yürütmek zor. Ancak ikilinin tekli öncesi yaptığı işlere, internet ortamında mevcut kayıtlarına, YouTube videolarına filan göz attığınız, kulak verdiğinizde Renksiz’in ilk teklisinin neden hiç de amatör tınlamadığını anlıyorsunuz. İyi bir şarkı, sağlam bir solist ve parlak bir klasik “rock sound”u.
Türkçe “Rock” müzikte bu çizgide pek fazla yeni grupla karşılaşmaz olduk nicedir. Renksiz bu boşluğu doldurabilir.


OYA LORİN & DENİZ PEKTAŞ – “BAHŞET”

Elazığ’da doğup büyüyen Oya Lorin, çocukluktan itibaren ilgi duyduğu müziğe dair hayallerini yıllar boyunca ertelemek zorunda kalmış. Sağlık alanında eğitim alıp bir meslek sahibi olduktan sonra Elazığ’da konservatuar okumaya başlayan ancak bu defa da çocuk sahibi olduğu için okula devam edemeyen Lorin, sonrasında Haliç Üniversitesi Konservatuarını kazanarak hayatına müzikle devam edebilmek için şansını bir kez daha zorlamış.
Oya Lorin’in ilk teklisi “Bahşet”, geçtiğimiz günlerde Seyhan Müzik etiketiyle yayımlandı. Şarkının söz ve müziği Oya Lorin’e ait, düzenleme ise Deniz Pektaş tarafından yapılmış. Lorin şarkıyı Deniz Pektaş’la birlikte seslendiriyor.
Oya Lorin’in parlak, temiz ve net bir sesi ve şarkı söyleme biçimi var. YouTube videolarında farklı türlerdeki şarkılarda da ne kadar sakin, gürültüsüz patırtısız ama etkili şarkı söylediği görülüyor zaten. Bu şarkı ise daha ziyade halk müziği formuna yakın.
Bu türün kemik bir dinleyici kitlesi olduğu düşünülürse mantıklı bir başlangıç yaptığı söylenebilir ama umarım bundan sonrasında sadece halk müziği sularında gezinmez. Zira bu sesin etki alanı çok daha geniş olabilir. Şu videoyu izlerseniz ne demek istediğim daha net anlaşılır sanıyorum: https://www.youtube.com/watch?v=c-V8tO5-ZNY


ÇAĞIN BODUR – “EVELALLAH”

Ha çıktı ha çıkacak derken Çağın Bodur nihayet ilk teklisi ile arz-ı endam etti. Onu sosyal medyadan takip edenler zaten şarkı söylediğini biliyordu ama bugüne dek besteci olarak yer etti hafızalarımıza. “Aşk şarkılarının unutulmaz bestecisi” ya da nam-ı diğer “şarkıdan adam”.
“Sen Eşittir Ben”, “Hayat Gibi”, “Nergis” benim ilk aklıma gelen Çağın Bodur şarkıları. Daha nicesi sayılabilir. Genç yaşına rağmen olgun, kendine ait bir dokusu ve rengi olan, sağlam şarkılar…
Bodru’un ilk teklisi “Evelallah” geçtiğimiz günlerde Wovie etiketiyle yayımlandı. Şarkının söz ve müziği haliyle Çağın Bodur’a ait, düzenleme ise Kerem Ozan Şahin tarafından yapılmış.
Beklenmedik bir biçimde enerjik ve hareketli bir şarkı “Evelallah”. Beklenmedik diyorum çünkü Çağın Bodur şarkılarının büyük yüzdesi daha yavaş tempolu. Buna karşın baş rolde yine aşk, hatta “safi sevda” var. Çok akılda kalıcı bir melodi, yine derli toplu, hikâyesi olan, kurgusu iyi yapılmış şarkı sözleri ve abartısız, temiz bir düzenleme. Özellikle alkışlı bölüm insanda ister istemez eşlik etme hissi uyandırıyor ki bence o bölüm bir tekrar daha olsa gidermiş.
Çağın Bodur şarkıcı olarak da besteciliğinden geri kalmayacak bir denge tutturmayı başarıyor. Ses rengi tam da şarkılarının istediği tınıyı veriyor zaten.
Güzel bir ilk adım. Umarım bir sonraki adım için bu ilk adım kadar uzun zaman geçmesi gerekmez.


DİLEK KAVRAAL – “YAZIP YAZIP SİLDİKLERİM”

En son 2014 yılında “Hâkim Bey” teklisini çıkaran Dilek Kavraal, 4 yıl aradan sonra yeni bir tekliyle çıktı karşımıza. Dokuz Sekiz Müzik etiketiyle yayımlanan “Yazıp Yazıp Sildiklerim” adlı şarkının söz ve müziği Dilek Kavraal’a ait, düzenleme ise Erman Tazegül imzası taşıyor.
Yakın dönemde kulağıma çalınan en iyi pop şarkılarından biri. Hem söz hem de melodi olarak çok etkili, vurucu ve dokunaklı. Dilek Kavraal’ın kendine, bir parça pürüzlü ses rengi de şarkının atmosferini tamamlıyor.
Şarkı geçtiğimiz günlerde bir dizide kullanılarak dikkatleri üzerine çekti. O gece şarkıyı duyanların büyük kısmı söylenin Nilüfer olduğunu sanmış. Haksız sayılmazlar. Ses tınısı hiç benzemese de şarkının melodik yapısı doğrudan Nilüfer şarkılarını çağrıştırıyor. Nilüfer’in yıllardır arayıp da bulamadığı şarkı bu olabilirmiş belki de ama tutun ki ona önerilseydi dikkate alır, kulak verir miydi, hiç emin değilim.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, ARALIK 2018, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe