EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

20 Kasım 2018 Salı

YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRDİ!



MATMAZEL – “ANTİK ACILAR”


Erhan Ünal, Kadir Keskin, Bülent Şenkul ve Orçun Oktaygil’den kurulu Matmazel, bu zamanda sürekli sahne yapabilen ve çaldığı mekânı doldurabilen sayılı gruplardan biri ama işin albüm / tekli tarafında çok aktif değil. Grubun diskografisi 2011’de yayımlanan ilk albüm “Ne Dersin?”, sonra 2013’de “Aşkperest” teklisi ve 2014’de “Ne Dersin?” adlı şarkıya yapılan farklı versiyondan ibaret.
Uzunca bir aradan sonra CES Yapım etiketiyle piyasaya çıkan yeni Matmazel teklisi “Antik Acılar” adını taşıyor. Şarkının söz ve müziği Bülent Şenkul’a ait, düzenlemesi ise Erhan Ünal ve Bülent Şenkul tarafından yapılmış.
Kolay üleştirilip farklı anlam doğurabilecek iki kelimeyi yan yana getirip bir şarkıya ad vermek sakat olabilirmiş (Bknz: antikacılar.) Neyse ki solist Erhan Ünal şarkıyı söylerken bu iki kelimeyi üzerine basa basa ayırmış. Bu bir detay. Bütünde ise iyi çalınmış, iyi söylenmiş, iyi bir şarkı ve kararını, demini bulmuş bir Matmazel var karşımızda. Hem yerli “rock” çizgisinde hem de grubun seyrinde gayet parlak bir yerde duracak / durmuş. 
Söylemeden geçemeyeceğim… Şarkının klibinde oyuncu Enis Arıkan’ın Instagram fenomeni annesi Selma Teyzeyi (Arıkan) görmek hoş, Matmazel’i görememekse kötü bir sürpriz olmuş.


ELİ TÜRKOĞLU – “YOKLUĞUNUN ERTESİ”

Kimimiz sahiden sevdik, kimimiz nefret ettik ya da dalga geçtik filan ama geçen yaz boyu “Bu Benim Öyküm” şarkısı bir şekilde hepimizin diline takıldı. Şarkıyı 17 yaşında bir genç Eli Türkoğlu, şarkının bestecisi Tuğçe Kandemir ile birlikte söylüyordu ve Kandemir’in “demo” kaydıyla fenomen olmuş bu şarkı bu defa dinleyici karşısına “profesyonel” bir biçimde çıkmıştı. Evet, tırnak içinde profesyonel.
Başından sonuna korkunç prozodi hatalarıyla dolu o şarkıyı söyleyen Eli Türkoğlu’nun bende yarattığı izlenim Oğuzhan Koç’tan fena halde etkilenmiş, burnundan burnundan şarkı söylemeye çalışan bir gençti sadece.
Sonra Emre Yücelen’in meşhur ses analizi videolarından birinde Eli’yi konuk aldığını gördüm, üşenmedim, izledim. Ve sevindim çünkü Eli hem prozodi hatalarının hem de burnundan şarkı söylediğinin farkındaydı. Hataların farkında olmak hataları düzeltebilmenin ilk şartıdır ya hani, o hesap. 
Eli Türkoğlu’nun yeni teklisi “Yokluğunun Ertesi” geçtiğimiz günlerde Dark’n Dark etiketiyle yayımlandı. Sözleri Gözde Ançel, bestesi Gözde Ançel ve Buray’a ait şarkının düzenlemesi Osman Çetin tarafından yapılmış. Yani bu defa her şey sahiden profesyonel ve Eli de şarkıcı olarak gözle görülür bir biçimde daha iyi.
Şarkı, bu ara moda olduğu üzere elektronik altyapılı ama alabildiğine arabesk temalı bir çeşitleme. Bu tarzı sevenlerin başında Eli Türkoğlu’nun hedef kitlesi (“teenage” kesim) geliyor bir süredir. Onlar “rock”ın da popun da “rap”in de arabesk soslusunu seviyorlar. Kaldı ki Eli Türkoğlu’nun Azerbaycan kökenli olmasından kaynaklanan doğulu bir gırtlak yapısı ve o gırtlağı kullanma biçimi var. Yani bu tip şarkılar için biçilmiş kaftan.
Eli Türkoğlu yeni neslin starlarından biri oldu / olacak ve adından çok daha uzun süre bahsettirecek, orası kesin.    


DANİSKA – “MIŞ GİBİ”

Yakın dönemin en kendine özgü grubu Daniska kuşkusuz. Her şarkısını merakla beklediğim, çıkınca heyecanla dinlediğim, genel geçerin kalabalığında nefes aldıran, mutluluk enjekte eden bir grup.
Daniska’nın Garaj’dan yayımlanan yeni teklisi “Mış Gibi” sözleri Gökhan Tümkaya’ya, bestesi Evren Arkman’a ait bir şarkı. Düzenleme ise grubun imzasını taşıyor.
Zaten her biri tek başına yeterince deneyimli müzisyenler olarak Daniska bildiğimiz grup matematiğinden farklı bir biçimde çalıyor ve söylüyor. Mesela grubun solisti kim deseniz emin bir cevap veremem ama en azından “Mış Gibi”nin “frontman”i Evren Arkman. Klibi ise Kadıköy yakası komününden bir grup şenlendiriyor.
Ağlamakla gülmek arasında bir yer vardır ya hani, ikisinin ortak paydayı bulduğu o his köpürmesi ânı… Hah işte “Mış Gibi” tam da o etkiyi yapıyor insanda. Şairlerle pandaların sahibi olduğu bir dünya nasıl olurdu diye düşünüp gülümserken Ali’nin artık aramızda olmadığı gerçeği derin bir kesik atıveriyor. Güllabici, Gulyabani, federaller, Berlin duvarı, Lidyalılar ve kıldan köprü… Bir şarkıya bunca şey sığar mı ve bundan bir mana çıkar mı? Dinlemeden bilemezsiniz.
Şarkının nakarat melodisi tanıdık geliyor ama nereden diye kurcalarken YouTube yorumlarında çıktı karşıma. Hakikaten Livaneli’nin “Özgürlük”ünü anımsatan kırıntılar var nakarat melodisinde; onu da ilave edeyim.


SONER ARICA – “BEN YOLDAN GÖNÜLLÜ ÇIKTIM”

Soner Arıca yine bir sürpriz yaptı ve bu defa da “cover” bir şarkıyla ve farklı bir imajla çıktı karşımıza. 1994’de Yeşim Salkım’a albüm piyasayında parlak bir çıkış sağlayan “Ben Yoldan Gönüllü Çıktım” 24 yıl sonra (o kadar olmuş mu sahiden?) Soner Arıca’nın sesinden yeniden hayat bulmuş.
Bestesi Onno Tunç’a, sözleri Leyla Tuna’ya ait şarkıyı bu defa Miraç Kutlu tarafından düzenlenmiş ve tekli, Arıca Müzik etiketiyle yayımlanmış.
Dişi bir şarkı, kışkırtıcı bir şarkı ve üstelik Yeşim Salkım’la özdeşleşmiş bir şarkı. Yani Arıca “cover” seçerken zoru seçmiş ama üstesinden gelmiş. Çünkü her şeyden önce şarkıyı sesine yakıştırmış. Sonrasında o bildiğimiz romantik adamı Afrika örgüsü saçlarla yollara düşürüp yoldan çıkabilme ihtimaline inanmama ihtimalimizi ortadan kaldırmış.
Miraç Kutlu deseniz, bir Onno Tunç bestesi ve düzenlemesine el değdirme riskini lehine çevirebilmeyi başarmış. Bir tek o “lalalala”lar bugünün müzikal anlayışında olmasa da olurmuş ama onu da orijinal düzenlemeye bir selam gibi düşünmek lazım belki. 


CİHAN ÖLÇEK – “ANAHTAR TESLİM”

1989’da Almanya’da başlayan hayat hikayesi sonrasında Türkiye’de devam etmiş. Radyo televizyon eğitimi, televizyon programlarında kamera arkasında deneyim, müzik çalışmaları, şan dersleri derken Cihan Ölçek söz ve müziği kendisine ait “Anahtar Teslim” adlı şarkısıyla sektöre resmi girişini yaptı. DMC etiketiyle yayımlanan şarkının düzenlemesi Nurettin Çolak imzası taşıyor.
Akılca kalıcı melodisi, kolay dile dolanan nakaratı ve yüksek temposuyla endüstriyel popun bütün gerekliliklerini yerine getiren “Anahtar Teslim” Gülşen şarkılarının izinden gider gibi. Bu türde ürün veren popüler şarkı yazarlarının kaleminden çıkmış şarkılardan hiç eksiği yok.
Bununla birlikte Cihan Ölçek’in sesi ve şarkı söyleme biçimi şarkının ateşini harlayacak baskınlıkta değil. Yavaş bir şarkıda doğru tınlayacak bu tavır, böylesi bir şarkıda yeterince agresif ve güçlü gelmiyor kulağa. Bu noktada ya şarkının istediğini verecek şarkıcılığın sınırlarını zorlamak ya da daha “kendi gibi” şarkılar üzerine oynamak doğru çözüm olabilir. Tanıdığım için söylüyorum ki Cihan da o azim var. Bu hiç de fena olmayan başlangıcın arkasını mutlaka getirecektir.      

YAVUZ HAKAN TOK / HAYAT MÜZİK/ KASIM
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe