EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

1 Kasım 2018 Perşembe

YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKİLERİ DEĞERLENDİRDİ!



ALPER AKSOY – “AYYAŞ”

Çekirdek yetişme bir şarkıcı, müzikal oyuncusu, müzisyen Alper Aksoy. 29 yaşında olmasına karşın kariyerine epeyce deneyim sığdırmış. İlk teklisi “Aşk Bu”, 2014 yılında yayımlanmıştı. O günün müzikal anlayışında farklı “sound”uyla dikkat çeken Alper Aksoy’un yeni teklisi “Ayyaş”, geçtiğimiz günlerde Ossi Müzik etiketiyle piyasaya çıktı.
Söz ve müziği Alper Aksoy, düzenlemesi Ender Çabuker’e ait “Ayyaş”, enteresan bir bileşim. Modern bir çizgide, akılda kalıcı ve kıvrak melodisi, farklı sözleri ve düzenlemesiyle, şaşırtıcı ve kural dışı bir şarkı. İlk dinleyişte “Bu ne?” diye bir an duruyorsunuz ki bu bile tek başına bir pop şarkısı için büyük averaj.
Artık pop kulvarında her şarkıcının az ya da çok dans etmeye kaygısı oluyor ama bunu sahiden becerebilen çok az. Alper Aksoy şarkısının ve şarkıcılığının dikkat çekiciliğini dans edebilme becerisiyle de perçinliyor.
Bu kalabalıkta ve bu akışkan “timeline”da dikkat çekebilmek başlı başına maharet artık. Bu şarkı Alper Aksoy’a bu şansı sağlıyor. Umarım doğru zamanlama ve doğru işlerle devamını getirebilir.


ERTUNÇ – “DANS ET BENİMLE”

O Ses Türkiye yarışması finalistliği ile başlayan, Baba Candır dizisinde oyunculukla devam eden tanınırlık serüveninin ardından 2016’da hem ilk teklisi “Adam Olmazsın”, hem de Erdem Kınay projesi “Mahşer” ile müzik sektörüne giriş yapan Ertunç, iki yıl aradan sonra yeni teklisi “Dans Et Benimle” ile tekrar karşımıza çıktı. DMC etiketiyle yayımlanan şarkı, “rock’n roll” dönemi klasiği “Let’s Twist Again”in sözleri Duygu Merzifonluoğlu tarafından yazılmış Türkçe versiyonu. Düzenleme ise Mustafa Ceceli tarafından yapılmış.
Bir kuşağın Adnan Varveren tornistanıyla “Twist’e Gel” diye de bildiği bu şarkı, 1961 yılında Chubby Checker tarafından seslendirilerek dünya çapında popüler olmuştu. Şarkı 1962 yılında Barış Manço tarafından da plak yapıldı. “Twist” dansının ve modasının da simgesi olarak hem unutulmayan hem de eğlencesi ve gaza getiriciliği sebebiyle altmış yıla yakın süredir çalınıp söylenilen bir şarkı “Let’s Twist Again”.
Ertunç gibi genç bir şarkıcının “cover” yapmak için böyle bir şarkıyı seçmiş olması kimin fikri bilmiyorum ama şüphesiz ki ters köşe bir fikir. Ertunç’u daha önce yaptığı şarkılara bakıldığında sıkışıp kalması muhtemel skalanın dışına çıkarması açısından da akıllıca bir fikir. Aradan geçen iki yıldan sonra daha iyi şarkı söyleyen, fiziği daha oturmuş, toyluğunu atmış bir Ertunç var bu şarkıda.  Mesele dikkat çekmekse (ki evet öyle) Ertunç bunu başarıyor.


ASLIZEN – “HAYAT”

Güzel bir kadın, (abartmadığı zamanlarda) iyi bir şarkıcı, üstelik şarkı yazabilme becerisi de var. Aslızen’in bu yeterliliklerinin üzerine müzik çevrelerinde uzunca bir süredir var olması da eklenirse şu an olduğundan çok daha popüler olması icap ederdi. Kendi tercihi midir yoksa şartlar mı öyle getirdi bilinmez ama bir türlü 12’den vuramadı bugüne dek.
Aslızen’in yeni şarkısı “Hayat”, geçtiğimiz günlerde Moko Yapım etiketiyle yayımlandı. Şarkının söz ve müziği Aslızen’e ait, düzenleme ise Engin Yargıç imzası taşıyor.
Tadı tuzu yerinde bir demlenme şarkısı “Hayat”. İnce ince bildik başka şarkıları anımsatıyorsa da arabesk-alaturka-pop üçgeninin tüm gerekliliklerini yerine getirerek daha ilk dinleyişte bu türü sevenleri kolayca yakalıyor. Bu kulvarda Sibel Can uzun süredir böylesi bir şarkı yakalayamadı mesela; Ebru Gündeş zaten malum sebeplerle bir müddettir albüm yapmıyor. Yani bir boşluk var ve bu şarkı tam yerine rast geliyor şu sıra aslında.
Aslızen’in hoyrat ve asi yorumu, şarkının hayata kafa tutan hikayesini birebir karşılıyor. Düzenleme de böylesi bir şarkının damar yolunu en doğru açacak şekilde şekillendirilmiş; hele ki o klarnet solo.
Aslızen bu defa şeytanın bacağını kırar mı bilinmez ama şimdiye dek yaptıkları arasında ticari şansı en yüksek şarkılardan birinin bu olduğu kesin.   

CAN YÜCE – “BAŞA BELA”

Sosyal medya kuşağının kendi starları var. O starlar ne radyolarda çalınıyor, ne televizyonlarda görünüyor, ne gazete dergilere haberleri düşüyor. Onlar internette doğuyor, büyüyor, yaşıyorlar. Onlar söyledikleriyle, yaptıklarıyla, videoları, fotoğrafları ve şarkılarıyla sosyal medya kuşağının hem birer parçası hem de rol modelleri. Onun için de YouTuber’dan şarkıcı ya da sinema oyuncusu, Instagram fenomeninden yazar ya da televizyon yıldızı olur mu filan diye sormak artık anlamsız. Sosyal medya kuşağı her şeyi yapabilir; yapıyor da nitekim.
Güzel olmak, yakışıklı olmak ya da olmasan da öyleymiş gibi göstermek, gözükmek, özgüveni yüksek olmak, bir de illa ki komik olmak şart. Sosyal medya kuşağı en çok güzel şeyler görmek ve gülmek istiyor çünkü. Bir de koşulsuz şartsız ve hemen, çabucak “bir şey” olmak. 
Can Yüce komik, sempatik, eğlenceli ve güzel fotoğraf veriyor. Şarkı söylüyor, videolar çekiyor ve yaşıtı gençlerden farklı yaşamıyor, davranmıyor. Özetle sosyal medya kuşağını peşinden sürükleyebilecek her şeye sahip. Kendinden de gayet emin.
“Neden ezberlemesi zor şarkılar yapıyorsun?” sorusuna “Aslında zor değil ama öyle dinlerseniz tabii ki zor gelir. Sözler açılırsa, edebi şekilde okunursa daha anlaşılır olur,” diye cevap veriyor örneğin. Açıp, okuyorsunuz. Şöyle diyor şarkı: “Aklım gider aklına, çünkü aklım aşık onun aklına, ahtım olsun bahtına, kurulacağım senin gönül tahtına. Aklım kaçar aklınla, çünkü senin aklın akıllı aklımdan, gelip geçer bak yarınlar, bu devirde bütün aşklar yarın var.”
“Aklım Gider Aklına” şarkısıyla 100 milyonun üzerinde tıklanmış Can Yüce’nin ikinci solo teklisi “Başa Bela” geçtiğimiz günlerde ILS Vision Music etiketiyle yayımlandı. Şarkının söz ve müziği Can Yüce’ye ait, düzenlemesi ise Görkem Yenilmez tarafından yapılmış.
İlk şarkısında “rap” yapmasa da bozuk aksanı da dâhil olmak üzere “arabesk rap”in bütün temalarından istifade eden Can Yüce, bu defa da Edis ile Berkay arası bir yerden ses veriyor. Aksan sihirli bir değnek değmişçesine düzelivermiş, Can da dans etmeye başlamış ama bu değişim ilk şarkıyı sevenleri pek de memnun etmemiş olsa ki bu defa tıklanma sayısı ilkine kıyasla bir hayli düşük kalmış.
Sosyal medya kuşağının en büyük özelliklerinden birisi de kolay vazgeçmesi. Bir tıkla geçebiliyor çünkü daha yenisine. Sosyal medya kuşağının starlarını bekleyen en büyük tehlike de bu. Beş sene sonra da Can Yüce diye birisi müzikte adından söz ettirebiliyorsa (ki oyuncu, yazar ya da programcı filan olabilir, onu bilemem) sosyal medya kuşağının starı olmaktan öteye geçebilmiş demektir. 


JALE – “EL İNSAF”

Son albümü “Mor”un üzerinden 7 sene geçtikten sonra Jale yeni teklisi “El İnsaf”la çıktı karşımıza. Söz ve müziği Saadettin Dayıoğlu tarafından yapılmış şarkının düzenlemesi ise Feryin Kaya ve Burak Irmak imzası taşıyor. Tekli, Ossi Müzik etiketiyle yayımlandı.
Her yerde ‘90’lar partileri yapılıyor, ‘90’lar şarkıları dinleniyor, herkes “‘90’lar şarkıları şöyle güzeldi, böyle güzeldi,” muhabbeti yapmaya bayılıyor ama neden bilinmez ‘90’larda aşina olduğumuz ve o zamandan bu zaman şarkı söylemeye devam eden isimlerin yeni şarkıları hep bir engele takılıyor. Jale’nin “Mor” albümündeki “Yenilirsem Yenileyim” ve “Mektup” en az “Üzgünüm” kadar “hit” olabilirdi, olmalıydı mesela ama ne yazık ki olmadı.
“Ben Aleyna Tilki olamam,” demiş Jale yakınlarda verdiği bir röportajda. Olmasın da zaten. Jale’nin kulvarı, o kulvarda sesiyle hayat verdiği şarkılar belli. Kimileri sürekli değişerek, deneyerek yürür yolunda, kimileri ise kendine en çok yakışanı başından bulup o alanda günceller kendini. Jale ikinci grupta. ‘90’lardaki melodisi, sözü güçlü, içi dolu şarkıları, dönemin modası klavye “sound”u ile yapılmıştı, şimdi ise benzer nitelikte başka şarkıları akustik enstrümanların lezzetiyle söylüyor. Yelpazesi çok geniş ve güncel sahne repertuvarına isterse bir Aleyna Tilki şarkısı da alır ve pekala söyler ama albümlerinde / teklilerinde yani kendi müziğinde bunu tercih ediyor.
“El İnsaf” sıcak, dokunaklı, Akdenizli bir şarkı. Ve evet, ‘90’lar şarkıları kadar melodik, sözlerinde bir şeyler anlatan, yani tam Jale janrında bir şarkı.  Hep “Üzgünüm”e takılıp kalmayın, bir de Jale’nin yeni şarkılarına kulak verin. Yukarıda bahsi geçen şarkılarda ve bu şarkıda da görüldüğü üzere, en az eskileri kadar sevilmeyi hak ediyorlar çünkü.

YAVUZ HAKAN TOK / KASIM /2018
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe