EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

8 Ağustos 2018 Çarşamba

YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRDİ!


ÖZAY BAKIR – “AŞK KATİLİ”

Özay Bakır 2013 yılında “Kalp” adlı teklisiyle o dönem için oldukça cesur bir başlangıç yapmıştı. Adını duyurdu duyurmasına ama ikinci teklisi “Toz Duman” için üç yıl beklemesi iyi olmadı tabii. İkinci teklide daha iyi şarkı söyleyen ama daha alışageldik bir yoldan giden Özay Bakır, bu süreçte sahnede varlık göstermeyi tercih etti ve gece hayatının sahnesi iyi iş yapan isimlerinden biri oldu. Hâlâ da öyle.
Yakın bir zamanda ismi malum hanımefendi ile yaşadığı aşk onu magazin gündeminin içine düşürüverdiyse de bu maceradan skandal ve ün devşirme çabasına girmedi hiç; yukarıda Allah var. Ayrılık sonrası yoluna devam etti ve geçtiğimiz günlerde yeni teklisini Ozinga Müzik etiketiyle yayımladı.
“Aşk Katili” adlı şarkının söz ve müziği Özay Bakır’a ait, düzenleme ise Ozan Çolakoğlu tarafından yapılmış. Piyasanın yıllardır vazgeçemediği, nakaratı arabesk motifli, yürüyüşü standart bir pop şarkısı “Aşk Katili”. Düzenleme de bu tip şarkıların standartları çerçevesinde yapılmış; dinlerken “Aman da ne kadar farklı bir iş” demiyorsunuz asla. Şarkıyı emsallerinden ayıran ise Özay’ın duygusu, vurguları ve kelimelerin içini doldurmasıyla yarattığı fark. İyi şarkı söylüyor Özay. Şarkının hakkını veriyor. 
Belki kendini sahne programları dışında da adı bilinir kılması için böyle bir şarkıya ihtiyacı vardı Özay Bakır’ın, onu bilemem. Ama şarkıcılıktaki farkını şarkılarda da hissettirdiği noktada dönemdaşlarından ayrılıp başka bir kulvara geçebilir.
Bu arada basın bülteninde şarkı için “sözleriyle çok konuşulacağa benziyor” vurgusunun yapılmasının ve klipte oynaması için seçilen hanımefendinin Özay’ın yakın zamanda aşk yaşadığı ismi malum hanımefendiye çok benziyor olmasının arkasında art niyet aramalı mıyım, onu bilemedim.       


HANDE YENER – “BENİ SEV”

Eğri oturup doğru konuşalım… Artık 20’li yaşlarında olmayan bir şarkıcının, ülkesinde “ultra star” da olsa dünya müzik piyasasında kendine yer açması hiç kolay bir şey değil. Dilerim ve umarım Hande Yener bu makus talihi yener de ben de bu lafımı yutarım. Ama ortada böyle kocaman bir gerçek varken aylardır konuşulan İngilizce şarkı projesinin yurt dışından çok yurt içinde prim yapma kaygısı taşıdığını düşünmeden edemiyor ve Hande Yener’in “Love Wins” şarkısını merakla beklemiyordum açıkçası. Zaten sonra ne olduysa oldu ve Yener, beklenmedik bir biçimde yeni bir şarkıyla çıktı karşımıza.
Poll Production etiketiyle yayımlanan yeni tekli “Beni Sev” adını taşıyor. Sözleri Yıldız Tilbe’ye ait şarkının bestesi ve düzenlemesi Devrim Karaoğlu tarafından yapılmış.
Hande Yener bizi buna alıştırdı artık. Ara ara “Oh be!” diyoruz; derken hem kendine hem bize fenalık edip derme çatma şarkılarla çıkıyor karşımıza. Galiba bu ara yine “Oh be!” deme zamanı çünkü “Beni Sev”, Hande Yener’in yakın dönemde yakaladığı en iyi şarkılardan biri. İlk dinleyişte bomba etkisi yaratmıyor belki, eşlik etmesi kolay bir şarkı da değil ama zaten Hande Yener ucuz “hit”lerden bir süre uzak dursun mümkünse. Böylesi şarkıları en iyi o taşıyor çünkü. Şarkı söyleme biçimi, imajı, görseli, klibi ile filan bir bütün olarak yaratabildiği “cool” hava onu her şeye rağmen sevme nedenlerimizden biri oldu yıllardır. Durup durup defalarca tam tersine meyletmiş olsa bile.


SERTAB ERENER – “BASTIRIN KIZLAR”

Bunca yıllık kariyerini “Kırık Kalpler Albümü” gibi bir başyapıtla taçlandırırken kuşkusuz müzik listelerinde başa güreşmeyi beklemiyordu Sertab. Zira o kaygıda ve mantalitede bir albüm değildi o. Olur öyle; arada prestij işleri yapar, sonra yine popülist işlere de yüz verirsiniz. Bunda bir sorun yok. İş ki dengeyi tutturun.
Sertab Erener’in yeni teklisi “Bastırın Kızlar”, geçtiğimiz günlerde Kala Müzik etiketiyle yayımlandı. Şarkının bestesi Ersel Serdarlı’ya ait, sözleri Can Bonomo yazmış, düzenleme ise Emre Kula tarafından yapılmış. İyi beste yapan, iyi söz yazan ve iyi düzenleme yapan üç isim, iyi şarkı söyleyen bir isimle bir araya gelmiş anlayacağınız. Peki sonuç?
Şarkı bir reklam filmi şarkısı gibi. Gayet hesaplı kitaplı yazılmış bir proje şarkısı. Bu yüzden de her şeyden önce samimiyetsiz ve sevimsiz. Dinlerken insan bu neyin isyanı, neyin agresifliği, niye sokaklara çıkıyor bu kızlar diye sorası geliyor insanın. Bir feminist manifesto mu? Peki adamlar egodan gemiler yapmasa, kendini üstün sanmasa, para pulla hava atmasa, heybetiyle caka satmasa sorun kalmayacak mı? Bu mu feminizmden anladığımız? Maksat sosyal mesajsa, “Kız Leyla” gibi bir şarkıya sesiyle imza atmış bir Sertab Erener yeter de artardı bize.
Ben bu şarkının nasıl bir beklentiyle, niçin yapıldığını, neye hizmet ettiğini anlayamadım. Bir süre sonra bir reklam filminin şarkısı oluverirse de şaşırmayacağım çünkü aklıma başka ihtimal gelmiyor.



CAN KAZAZ – “BUNCA YIL (ALİŞAN GÖKSU VERSİYON)

Bazen bazı albümler, bazı şarkılar hakkında yazamıyorum. Her dinlediğimi yazmam zaten imkânsız ama yazayım deyip kenara ayırdıklarım da bir sebeple o kenarda kalabiliyor. Can Kazaz’ın 2017’de yayımlanan “Ben Sizden Kaçtım” albümü de öyle oldu. 2017 sonunda Spotify bana yıl içinde en çok dinlediğim albümleri listelediğinde Sezen Aksu’nun albümünden sonra ikinci sırada Can Kazaz’ın albümü göründü ve ben o albümü yazmadığımı fark edip üzüldüm.
Geçtiğimiz günlerde o albümden bir şarkı, “Bunca Yıl”, yeni bir düzenlemeyle tekli olarak yayımlandı. Can Kazaz bugünlerde yeni albümünün kayıtları ile meşgul. O albüm çıkmadan “Ben Sizden Kaçtım”ı keşfetmek için “Bunca Yıl” teklisi iyi bir vesile olabilir.
Önceleri “rap” prodüksiyonlar, bir dönem “remix”ler yapan, “cover”lar seslendiren, sonrasında kendi şarkılarını yazan ve Soundcloud üzerinden adını duyuran Can Kazaz yaptığı işin eğitimini almış ve vermiş de bir müzisyen. Kazaz bugüne dek iki tekli, iki albüm, iki de mini albüm yayımlamış. Gelin görün ki bu yazıya sığmayacak kadar da derya deniz bir genç adam. Detay için internette hakkında yazılanlara, röportajlarına göz atabilir, albümlerini dijital platformlarda bulabilirsiniz.
Söz ve müziği Can Kazaz’a ait “Bunca Yıl”ın yeni düzenlemesi Alişan Göksu tarafından yapılmış ve tekli Bilgi Music Label etiketiyle yayımlanmış. İçinde bu coğrafyanın makam ve melodik yapılarını da barındıran şarkıları yer yer “indie”, yer yer pop sularında geziyor Can Kazaz’ın. Nitekim “Bunca Yıl” da Alişan Göksu’nun düzenlemesiyle günümüz popunun “sound”una göz kırpmış. Sonuç gayet parlak. Hararetle tavsiye ederim.



DEMET SAĞIROĞLU – “AÇIK ÇAY”

Demet’in işi zordu. 1994 yılında yayımlanan ilk albümü “Kınalı Bebek”ten bu yana kendine çizdiği çizginin dışına çıkmamış hem müzikte hem de müzik dışında tutarlılığını, beylik tabiriyle “duruşunu” korumuştu çünkü. Biraz da bundandı son birkaç yılını müzik piyasasından ve Türkiye’den uzakta geçirmesi. Kaldığı yerden devam edecekse şayet, o yine Demet Sağıroğlu olmalıydı ama bugünün müzik sektöründeki şartlar oyunu kuralına göre oynamayanı oyuna almıyordu artık.
Son albümü 2012 yılında yayımlanan Demet Sağıroğlu altı yıl aradan sonra yeni teklisiyle geçtiğimiz günlerde karşımıza çıktı. Ossi Müzik etiketiyle yayımlanan “Açık Çay”ın bestesi Saadettin Dayıoğlu’na ait. Sözler Demet Sağıroğlu ve Saadettin Dayıoğlu ortaklığı ile yazılmış, düzenleme ise Feryin Kaya ve Burak Irmak tarafından yapılmış.
Demet bu şarkıyla tam da yukarıda bahsettiğim zorluğun üstesinden kolayca gelmiş görünüyor. Tam Demet’lik bir şarkı “Açık Çay”. Bir parça teatral, çokça eğlenceli, hem dünün hem de bugünün tatlarını yakalamış, bir araya getirmiş ve Demet’i güncellerken Demet’liğini korumuş. Melodi dinleyeni hemen yakalıyor, sözler son derece zekice yazılmış, Demet’in yer yer hoyrat ve hep kendinden emin, sapasağlam yorumu kulak dolduruyor.
Bu yazın en iyilerinden biri. Mutlaka dinleyin.


GÖRKEM SENGEL – “GİZLİ YARA”

İzmir doğumlu Görkem Sengel’in 7 yaşından itibaren annesiyle Almanya’da yaşamaya başlamış. Zaman zaman Türkiye’ye gelip gitmiş, bir dönem Demet Akalın’a sahnede vokal yapmış. Bugüne dek iki tekli piyasaya süren Görkem Sengel’in yeni teklisi “Gizli Yara”, geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı.
Dokunaklı, melodik, ‘90’lar tadında bir şarkı “Gizli Yara”. Güçlü melodisi ve etkili sözleriyle bir dinleyişte aklınızda yer ediyor. Söz ve müziğini Görkem Sengel’in yazdığı şarkıyı Kutsal Kaan Bilgin düzenlemiş. Düzenleme modern, bugünün anlayışına uygun, Görkem Sengel hayatının büyük kısmını Almanya’da geçirmiş olmasına rağmen düzgün bir Türkçeyle, doğru vurgularla şarkı söylüyor.
Her gün onlarca yeni şarkı, şarkıcı düşüyor internete. Aralarından pek azı dikkat çekici oluyor. “Gizli Yara” son dönemde dikkatimi çeken nadir şarkılardan biri oldu. Kulak vermenizi öneririm.    
  
YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, AĞUSTOS 2018, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe