EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

7 Haziran 2017 Çarşamba

YAZARIMIZ YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRDİ!


CANAN ÇAL – “BEN NE İNSANLAR GÖRDÜM”

2015’de yayımlanmış “Ege’nin Türküsü” adlı ilk albümünde Ege türküleri seslendirmişti Canan Çal. Yeni teklisinde ise ‘90’lı yıllardan bir arabesk şarkıyı yeniden seslendirmiş. “Ben Ne İnsanlar Gördüm” geçtiğimiz günlerde Ölmez Müzik etiketiyle yayımlandı.
Sözleri Ahmet Selçuk İlkan, bestesi Ahmet Arslan imzası taşıyan “Ben Ne İnsanlar Gördüm”, ilk kez 1993 yılında İbrahim Tatlıses tarafından seslendirilmişti. Şarkının bu yeni versiyonunu Orhan Ölmez düzenlemiş.
Hem düzenleme hem de yorum şarkıyı arabesk kulvarından çıkarıp başka bir yere taşımış. Bir İbrahim Tatlıses şarkısını yeniden seslendirmek ancak böylesi bir biçimde dezavantaj olmaktan çıkarılabilirdi. Canan Çal’ın abartısız yorumu ve Orhan Ölmez’in sakin düzenlemesiyle “Ben Ne İnsanlar Gördüm” kendi dinleyicisini bulacağa ve Canan Çal isminin daha geniş kitlelerce tanınmasının yolunu açacağa benzer.


İLYAS YALÇINTAŞ – “GEL BE GÖKYÜZÜM”

2016 yılında yayımlanan “İçimdeki Duman” adlı ilk albümüyle ciddi bir ticari başarı yakaladı ve geniş bir hayran kitlesi edindi İlyas Yalçıntaş. O albüme dair eleştirilerin ortak noktası albümdeki on beş şarkının da tek bir tarzın etrafından dolanması, albümün neredeyse tamamen düşük tempolu ve ağır romantik şarkılardan oluşmasıydı.
İlyas Yalçıntaş yeni teklisinde bu algıyı kırmak çabasına girmiş ama girerken insanların ondan duymak istediklerinin bütün bütüne dışına da çıkmamış. Söz ve müziği Yalçıntaş’a ait “Gel Be Gökyüzüm”, bildik Yalçıntaş şarkılarından biri olabilecekken Mahmut Orhan’ın dinamik düzenlemesiyle başka bir öne gitmiş. Böylece tekerlemeli sözler ve eğlenceli, çocuksu bir melodiye sığınmadan da yaz şarkıları arasına girebilmenin yolunu açmış Yalçıntaş. Etkili bir melodi ve etkili sözler de cabası. İlyas Yalçıntaş yerini biraz daha sağlamlaştıracak bu şarkıyla, ona şüphe yok.


GÖKSEL – “TAM DA ŞU AN”

Geçen gün okuduğum bir röportajında “Siyah beyaz dönem bitti, renkli döneme geçtim,” demiş Göksel. Bayıldım bu ifadeye. Zira son iki albümü hakikaten siyah beyazdı Göksel’in. Hatta o çok iç açıcı “Denize Bıraksam” şarkısı ve klibi bile o hüzünlü, buruk ve yalnız kadın imajını değiştirmeye yetecek gibi değildi. Biz Göksel’i öyle sevmiştik ve seviyorduk, o ayrı ama şu popüler müziğin en sevdiğimiz şeylerden bile bizi bir süre sonra bıktırma durumu yok mu ah ne çare, her an sıkılabilirdik artık.
İşte tam da o anda daha önce yapmadığı bir şeyi yaptı Göksel ve ilk kez bir tekliyle çıktı karşımıza. Geçtiğimiz günlerde Avrupa Müzik etiketiyle yayımlanan teklide söz ve müziği Göksel’e ait “Tam da Şu An” adlı şarkı yer alıyor.
Konserlerine gidenler ya da onu şahsen tanıyanlar bilir ki Göksel’in şarkılarına açıkça dökmediği eğlenceli ve neşeli bir tarafı da var. Güldüğünde gözlerinin içiyle güler mesela, zoraki takınılmış tebessümlerle değil. Depresyondayken bile ulur orta soyunmayı, banka soymayı filan düşünmesi boşuna değil. Öyle de muzır bir yanı yok değil çünkü.
“Tam da Şu An” bu muzırlığın bir kısmını da olsa açığa çıkaran, kıpır kıpır bir şarkı. Ozan Çolakoğlu’nun düzenlemesi en çok da buna hizmet ediyor. Kıvrak, oryantal ama asla “Arabic” değil; tam dozunda.   Göksel’i biraz da böyle sevelim. Bence hiçbir mahsuru yok.


OKAY BARIŞ – “BETER OL”

Vizyonu geniş, müzikal bakış açısı ülke sınırları dışını da görebilen, yetenekli bir müzisyen Okay Barış. Sezen Aksu’nun onu uzunca bir süredir yakınında tutması boşuna değil. İyi müzisyenin kokusunu en çabuk Sezen alır, bilirsiniz.
2013’de ilk albümünü yayımlamıştı Okay Barış. Sonra o albümdeki şarkıların bazılarını Yonca Evcimik yeniden seslendirdi. Özellikle “Burası İstanbul”, o dönemde farklı müzikal yapısıyla dikkat çekmişti. Öncesinde birçok şarkıcının albümünde şarkı yazarı ya da aranjör olarak çalışmış olsa da son yıllarda en çok Sezen Aksu albümlerinde gördük Okay Barış adını. Mesela son Sezen “hit”lerinden biri olan “İhanetten Geri Kalan”da aranjör olarak.
Okay Barış geçtiğimiz günlerde bir tekliyle çıktı karşımıza. Sözü, müziği ve düzenlemesi kendisine ait şarkı DMC etiketiyle yayımlandı.
Mevcut pop müzik piyasasının seyrinde nereye koyacağınızı şaşırabilirsiniz bu şarkıyı. Acıklı, arabesk bir melodik örgü ve sözler üzerine sağlam bir elektronik altyapı, dünya trendlerini yakalamış bir düzenleme. Bu bakımdan ortalama dinleyiciyi hem kolay yakalayan hem de zorlayan bir şarkı olabilir. Farklı, cesur ve kışkırtıcı. Bu farklılığa ve cesarete vurgu yapan klip ve görsellik de cabası.
Şarkıyı dinlerken “alternatif pop” diye bir tabir türetmenin zamanı geldi mi acaba diye düşünmedim değil. İlla bir kategorizasyon şartsa tabii.


BURCU GÜNEŞ - “DARMADUMAN”

Yaz başında bir şeker şurup şarkı da Burcu Güneş’ten geldi. Şu sıralar iki farklı proje albüm için birden kolları sıvayan Güneş, mevsimi boş geçirmek istemediğinden olsa gerek, yine bir tekliyle çıktı karşımıza. Söz ve müziği Eflatun’a ait şarkı “Darmaduman” adını taşıyor. Düzenleme Okan Akı tarafından yapılmış.
Sözleriyle hüzünlü ama bestesiyle o hüznü koyultmayan, ferah bir şarkı “Darmaduman”. Bunda düzenlemede kullanılan ritim kompozisyonunun payı büyük. Okan Akı düzenlediği şarkılara kişilikli imzalar atan yaratıcı bir aranjör olarak dikkat çekiyor bir kez daha. Söz, beste ve yorum zaten işinin ehillerinden geldiği için ortaya çıkan iş de kulak dolduruyor haliyle.


KEMAL DOĞULU – “SELFIE”

Kemal Doğulu şarkıcı değil, bunu biliyoruz, amenna. Ancak bugüne dek yaptığı işlerde pek de güçlü şarkıcılık gerektirmeyen elektronik düzenlemelerle iyi kötü idare etmişti. Gelin görün ki ana akım pop kanalından yürümeye çalıştığı yeni şarkısı “Selfie” Kemal Doğulu’nun bir şarkıcı olmadığını gözümüze gözümüze sokuyor.

Söz ve müziği Burak Öksüzoğlu’na ait şarkı neresinden baksanız bir felaket. Bundan 20 yıl öncesinde kalmış Demet Akalın şarkılarının matematiğini bugünlerin modası düğün şarkılarının kelime hazinesi ile birleştirmek, “selfie” kelimesini de ucuna iliştirivermek… Belli ki şarkıyı yazan da söyleyen de çok tutacağına inanmış. Kim bilir, belki de tutar. Alana mani olmam ama mümkünse ben almayayım. 

YAVUZ HAKAN TOK /HAYAT MÜZİK/ MAYIS /2017
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe