EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

18 Mayıs 2017 Perşembe

YAZARIMIZ YAVUZ HAKAN TOK MAYIS AYI TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


CEM BELEVİ – “AÇ KOLLARINI”

“Aman da her gün mantar gibi bir popçu türüyor,” klişesinin aksine ben son dönemde piyasaya çıkmış yeni nesil pop şarkıcılarını hem seviyor, hem de önemsiyorum. Buray’ından Edis’ine, Tuğba Yurt’undan İlyas Yalçıntaş’ına, Melis Kar’ından İrfan Özata’sına bir dolu isim var bu başlık altına alabileceğim. Hepsi donanımlı ya da en azından kendini daha iyiyi bulmaya ve yapmaya adamış, çalışan, çabalayan ve bu arada birbirilerine de her platformda desteğini esirgemeyen bu gençler bugünün ama daha çok da geleceğin pop müziği hakkında daha iyimser düşünmemi sağlıyor. İşte Cem Belevi de bu gençlerden biri.
Yeterince ilgi görmemiş bir ilk albümden sonra hem firma hem de taktik değiştiren Cem Belevi, dizi oyunculuğu ile kazandığı popülerliğe rağmen müzikten de vazgeçmedi ve yoluna teklilerle devam etti. En son 2016 Nisan ayında piyasaya sürülen “Alışamıyorum” teklisi ile karşımıza çıkmış ve o şarkı epeyce de ses getirmişti. Belevi’nin yeni teklisi “Aç Kollarını”, geçtiğimiz günlerde Ozinga etiketiyle satışa sunuldu. Şarkının söz ve müziği Cem Belevi’ye, düzenlemesi ise Ozan Çolakoğlu’na ait.
Popüler müzikte adım adım ilerlediğiniz yolda attığınız her adımın aynı sağlamlıkta olması mümkün değil zira zemin çok engebeli. Dengeler çabuk değişiyor, beğeniler ve eğilimler de öyle. Keza Belevi’nin bu yeni şarkısı da pek sağlam bir adım gibi görünmüyor.
Evet Gülşen’in “Bangır Bangır”ını hepimiz çok sevdik, hâlâ seviyoruz. Asla Ankaralı Turgut çalmayacak gece kulüpleri, radyolar filan iki senedir hâlâ çalarken bu şarkıyı, asla Ankara havasına oynamayacak nice “cool” insan piste döküldü “yavrum kaldır kollarını” diye diye. Hadi biraz daha eskiye gidelim. Kenan Doğulu’nun “Güzeller İçinden”i de halayla dalga geçen bir zevatın gönlünce halay çekebildiği bir şarkı olarak hâlâ iş yapıyor eğlence ortamlarında. “Aç Kollarını” ise bu şarkılarla benzer bir fikirden yola çıkmış ama yarı yolda kalmış gibi duruyor.
Bu şarkıyı ne Cem’in bugüne dek yarattığı imaja oturtabildim, ne “genç” buldum ne de farklı ve yaratıcı. Tutar mı? Tutar belki de, bilinmez, pop yuvarlaktır. Ama ben tutmadım, onu da söylemeden geçemeyeceğim.


İREM DERİCİ – “TEK TAŞ”

İrem çok zeki, çok akıllı hatta çok uyanık. Oturup konuştuğunuzda hakkında söylediğiniz her şeyi tak tak tak sıralayıp hafızasına kazıdığını hemen gösteriyor size. Sizi dikkate aldığını ve hatta size hak verdiğini hissettiriyor böylece. Sonra… Sonra da sizin söyledikleriniz bir kulağından girip öteki kulağından çıkmışçasına gidip kendi bildiğini okuyor yine. Boşuna demiyorum başından beri bu kızın hamurunda artistlik var diye (İngilizce manasıyla “artistlik”, Türkçe değil.)
Bakınız yeni şarkısı “Tek Taş”a. İrem öyle bir yerden girdi ki konuya, ben garip onu “dişi Ceceli” filan diye eleştirirken, ardı ardına yaptığı düğün şarkılarıyla artık ifrâda kaçtığını düşünür ve dillendirirken benden gayri kişiler dahi, o işi bir tık daha ileriye götürdü. Ya da kronolojik olarak geriye. Zira kına gecesi düğünden önce yapılır malum.
Oysa kime sorsanız bu “deli Dumrul” kızın sevgilisinden tektaş bekleyen kızlardan değil, tektaşını kendi alan kızlardan olduğuna yemin edebilir. Ama şarkı tam tersi bir hikâyeyi anlatıyor.
“Her genç kızın rüyası Zetina dikiş makinası” diye bir reklam sloganı vardı bir zamanlar. Dikiş makinası niye rüyası olur bir genç kızın? Evlenmek, sonra nohut oda bakla sofa evinde kendine, kocasına, çocuğuna dikiş dikmektir rüyanın aslı. O vakitler genç kızlara dikte edilen rol budur.
Şimdilerde beyaz yakalı bir “kociş”e bilmem ne rezidansın kırk beşinci katındaki evinin açık mutfağında “sunumlu” kahvaltılar hazırlamak, hafta sonları bir örnek eşofman takımı giyip bilmem ne AVM’nin en İtalyan mağazasından dört bin beş yüz dolara marka çanta almak, yaz tatillerinde bilmem ne “beach”in en pahalı locasında en bronz pozlar verip İnstagram’a koymak süslüyor genç kızların hayallerini. Tek taş pırlanta yüzük ise tüm bunlara giden yolun nişan taşı oluyor haliyle.
Söz, müzik ve düzenlemesi Çağrı Telkıvıran’a ait “Tek Taş”ın sıradan bir pop şarkısı olmanın ötesinde böyle sosyolojik bir alt metni var ve “bu metin bu zamanda bu şarkıyı tutturur” düşüncesi yazanın da, söyleyenin de aklından geçmiş olmalı. Şarkının klibinin kına gecesi tablosunda çekilmesi boşuna değil. Zekice, akıllıca, hatta uyanıkça.
Ben şarkıyı hiç sevmedim, İrem’e de hiç yakıştıramadım filan desem şimdi “Ama 12 milyon tıklandı n’aber?” diyeceksiniz bana. Onun için demiyorum.


KENAN DOĞULU – “İLK ADIMI SEN AT”

Hem olgunluğa hem de doygunluğa erişmiş bir müzisyen Kenan Doğulu. Bu saatten sonra reklam şarkıları yazmaya ihtiyacı var mı? Belki yok ama memleketin şu halinde bir müzisyeni bilmem kaç milyonluk teklifi geri çevirdiği için alkışlamak snopluk olur.
Kenan Doğulu’nun yeni şarkısı “İlk Adımı Sen At” Doğulu Ses etiketiyle geçtiğimiz günlerde yayımlandı. Bu bir “dondurma şarkısı” aslında. Daha önce aynı firma reklamlarında yıllar boyu Yalın’ı ve şarkılarını kullanmıştı. Bu kez suretini değil, aslını tercih etmişler.
Doğulu’nun 2015’de yayımlanan “Aşk İle Yap” adlı “hit” şarkısı da bir reklam şarkısıydı. Ancak şarkı markayı aştı ve bir Kenan Doğulu şarkısı olarak yer etti hafızalarda. Bu iki şarkı arasında ise kariyerinin en iyi albümlerinden birini “İhtimaller”i yapıp koydu bir kenara Kenan. Değeri yıllar içerisinde daha iyi anlaşılacak bir “olgunluk albümü”, bir kıymetli proje idi o albüm. Şimdilerde ise Tahribad-ı İsyan adlı genç “rap” grubuna destek veriyor biliyorsunuz.
Bütün bunları üst üste koyduğunuzda ortaya çıkan tabloda bir reklam şarkısı ile daha boy göstermesinin bir keyfiyet, bir lüks kullanma hakkı olduğunu söyleyebilmek mümkün. Kaldı ki bu şarkı da muhtemelen ileride bize markayı değil, Kenan Doğulu’yu hatırlatacak yine. O kadar baskın bir Kenan şarkısı yine zira.
Çok genç ama söyleyenini “bakın ben ne kadar da gencim” diye bar bar bağırtmayan, “fresh”, ferah, bahar ılıklığı, yaz sıcaklığında bir şarkı “İlk Adımı Sen At”. Söz ve müziği Kenan Doğulu’ya ait şarkının düzenlemesini Kenan Doğulu ve Güneş Ergün birlikte yapmış ki düzenleme şarkının bir başka sağlam kozu olarak kulak dolduruyor.


OZAN ÜNLÜ – “BEN ÖLÜRSEM”

“Puslu Mavi” adlı ilk albümünü 2015 yılında yayımlamıştı Ozan Ünlü. “Pop-rock” kulvarında kendi yazdığı şarkılar ve İskender Paydaş desteğiyle dikkatleri üzerine çeken Ünlü, bu defa bir tekliyle çıktı karşımıza. Sony Müzik etiketiyle yayımlanan teklide söz ve müziği Ozan Ünlü’ye ait “Ben Ölürsem” adlı şarkının iki farklı versiyonu yer alıyor. Düzenlemelerse İskender Paydaş ve Alişan Göksu imzası taşıyor. 
Farklı ve etkili şarkılar yazabildiğini daha ilk albümünde göstermişti zaten Ozan Ünlü. Bu defa ise çıtayı biraz daha yükseltmiş ve hem melodik hem de sözel olarak çarpıcı bir tema yakalamış. Dile kolay bir melodik örgü ve daha ilk dinleyişte dinleyene dokunan sözlerle şarkı dinleyiciyi hemen yakalayan türden. Üzerine şarkıcı olarak da albümdekinden daha ileri gitmiş, bu defa şarkının içine nüfuz etmiş bir Ozan Ünlü eklendiğinde bütün taşlar yerine oturuyor.
Söylemeden geçemeyeceğim, ben şarkının Nihat Odabaşı tarafından çekilmiş klibini de ayrıca sevdim. Zira şarkının sözleri itibariyle çok provokatif bir klip çekmek de mümkünken, hikâyeyi doğru bir yerden anlatan, aydınlık bir klip çekmiş Odabaşı. O bıçak sırtı dengeyi sağlamış bir bakıma. “Ben öldüm” ya da “ben ölüyorum” ile “ben ölürsem” arasındaki farkı da net bir biçimde ortaya koymuş ayrıca.
Bu şarkı Ozan Ünlü’yü tek başına başka bir yere koymakla kalmayacak, yolunu da çok açacak. Söylemedi demeyin.     


YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, MAYIS 2017, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe