EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

9 Mayıs 2017 Salı

YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRDİ!


CEMİL DEMİRBAKAN – “DÖNEMEZSİN”

Yüksek Sadakat’ten ayrıldıktan sonra Zeynep Casalini ve Meyra ile düet şarkılar seslendiren Cemil Demirbakan, ilk solo albümünü 2012 yılında yayımlamıştı. 2015’de “Ceviz Ağacı” adı verilmiş, 2 şarkı ve 3 farklı versiyondan oluşan mini albüm sonrası bu kez bir tekliyle çıktı karşımıza. Geçtiğimiz günlerde Quartz Müzik etiketiyle yayımlanan tekli “Dönemezsin” adını taşıyor.
“Dönemezsin”, söz ve müziği Elif Nun’a ait bir şarkı. Şarkının düzenlemesi ise Mert Ali İçelli tarafından yapılmış.
Gerek Yüksek Sadakat döneminden, gerekse sonraki çalışmalarından çok iyi bildiğimiz üzere Cemil Demirbakan geniş bir ses aralığına sahip, sesini iyi kullanan, iyi bir solist. Söylediği her şarkıyı parlatıyor. Söylediği şarkı da buna yol veriyorsa etki iki katına çıkıyor. İşte “Dönemezsin” de böylesi bir şarkı. Zarif, naif, dokunaklı ve bir o kadar da etkili bu şarkı Demirbakan’a çok yakışmış. Şarkı boyunca nüanslı bir yorumla hem kırgın ve sakin ama bir yandan da öfkeli ve bir parça agresif bir adamın duygularını dinleyene hissettiriyor Cemil Demirbakan.  


OĞUZHAN UĞUR – “BANA BUNU YAPMA”

2012’de çıkan ilk albümü “Çok Şükür” sonrasında teklilerle yoluna devam eden Oğuzhan Uğur’un o zaman bu zaman yayımlanan kaçıncı teklisi bu, ben bile sayamadım. Çünkü Oğuzhan hep çok eğlenceli şarkılar yapıyor ve şarkılarından ve de kliplerinden anlaşıldığı üzere de yaparken çok eğleniyor. Yani onu tanımasanız bile şan, şöhret, tıklanma, izlenme filan için değil de canı istediği için müzik yaptığını anlamanız zor değil. Haliyle sektörün dinamiklerine ayak uydurmak, ne bileyim işte “yaza damga vuracak” şarkı çıkarmak filan gibi kaygıları yok. Biraz keyfe keder yani Oğuzhan cephesinden gelen işler. İyi ki de öyle.
Oğuzhan Uğur’un yeni teklisi “Bana Bunu Yapma”, geçtiğimiz günlerde Ozinga etiketiyle yayımlandı. Oğuzhan bu şarkının hem sözünü müziğini yazmış, hem düzenlemesini yapmış, hem de klibinin yönetmenliğini. Yine matrak bir şarkı. Ben diyeyim bir Orhan Gencebay, siz deyin bir Erkin Koray şarkısı gibi başlıyor, öyle de devam ediyor. O ciddiyet, o sertlik, o doğu-batı sentezi filan tam kıvamında. Derken sözler giriyor: “Hayalet diye bir şey varsa ben nasıl yürüyorum?” İşte o noktada tipik Oğuzhan Uğur mizahı devreye giriyor ve çok zor bir dengede, bir taraftan kafiyeler, kelime oyunları, okkalı laflar, şairanelikler, öte yandan asla sululuğa kaçmayan zeki bir espri anlayışı kol kola şarkıyı yürütüyor. Tıpkı bütün Oğuzhan Uğur şarkılarında olduğu gibi.
İster kahrolun, ister kafa bulun, ister çok akılda kalıcı melodisine, şahane düzenlemesine kapılıp gidin. Her şekilde insana kendini iyi hissettiren bir şarkı “Bana Bunu Yapma”. Hele ki “Bana bunu yapma, bize bunu yapma” yakarışlarını “ya da…” bağlacı ile ucu açık bırakıyor ya… Yan yana üç nokta ancak bu kadar iç ferahlatabilirmiş.


BUĞRA – “KALBİM”

“Rock” gruplarında dağılmalar, eleman değiştirmeler, ayrılmalar, birleşmeler o kadar sık ve bazen o kadar hızlı oluyor ki, takip etmek, kim nerede çetelesini tutmak hiç kolay değil. Misal Buğra’nın biyografisinde görmesem, bir vakitler Contol+Z grubunun solisti olduğunu asla hatırlayamazdım.  
2013’de önce bir tekli sonra da 6 şarkılık bir mini albüm yayımlayan Control+Z’nin sonrasında ne yaptığını bilmiyordum. Edirne çıkışlı grubun solisti olan Buğrahan Çayır’ın yoluna solo devam ettiğini de.
Contol+Z’nin Umay Umay “cover”ı “Naylon” için şunları yazmışım 2013’de: “Yadırgadığınız bir şey varsa, o da Umay Umay’ın sesiyle bu kadar içimize yer etmiş bir şarkıyı başka bir sesten dinlemek. O da tabii şarkının orijinalini bilen bizim kuşak için geçerli bir argüman. İlk kez duyacakların duyduklarından memnun olmaması için hiçbir sebep yok. Çünkü bu yeni düzenleme hiçbir oyuna kaçmadan, soslar dökmeden, alabildiğine temiz, bir ‘rock’ icrayla sunuyor şarkıyı.”
Bu yazıyı albümden önce yazmışım. Bu vesileyle şimdi albümü yeniden dinleyince grubun yazdığım yazıda verdiğim primden de belli olduğu üzere hiç de fena olmadığını gördüm bir kez daha. Besteler yeterince güçlü değilmiş sadece ki o besteler de Buğra’ya aitmiş.
Delibal filminde de kullanılan “Kal Yanımda” adlı ilk solo şarkısını 2016’da yayımlayan Buğra’nın yeni teklisi ise geçtiğimiz günlerde GNL etiketiyle piyasaya sürüldü. Teklide yer alan “Kalbim” adlı şarkının söz ve müziği Buğra’ya ait, düzenlemesi ise Özgün Meriç  tarafından yapılmış.
“Kalbim”, Buğra’nın geçen yıllar içerisinde hem şarkı yazarı hem de solist olarak çıtayı yükselttiğini gösteriyor her şeyden önce. Şarkı, düzenlemesi, icrası ve “sound”u ile sıkı bir “pop-rock” şarkısı olmanın her türlü gerekliliğini karşılıyor. Nicedir bu kulvarda (grupları bir yana koyarsak) tek başına genç bir erkek yıldız çıkmadı. Buğra bu boşluğu doldurabilecek yeterlilikte görünüyor. Tabii bu öngörünün gerçeğe dönüşüp dönüşmeyeceğini bundan sonra yapacağı işler (belki bir albüm) gösterecek.


SICAK – “ANLA”

Kemal Çetkin, Altuğ Coşkun, Emre Arslan ve Taner Öztonbul’dan kurulu Sıcak 2007’de kurulmuş bir grup. O zamandan bu zaman her grup gibi eleman değişiklikleri yaşamış, yakın zamanda ise son halini almış. Sahnede hem kendi şarkılarını hem de “cover” çalan grubun YouTube’da mevcut akustik performanslarına ve Soundcloud sayfasında da kendi şarkılarına ulaşmak mümkündü. Sıcak’ın ilk teklisi “Yangın Var” ise Şubat 2017’de yayımlanmıştı.
Geçtiğimiz günlerde Sıcak cephesinden ikinci tekli geldi. Arpej Yapım etiketiyle yayımlanan ve “Anla” adını taşıyan şarkının söz ve müziği Kemal Çetkin tarafından yazılmış, düzenleme ise grubun ortak imzasını taşıyor. Bu şarkı aynı zamanda yakında piyasaya çıkacak ilk Sıcak albümünün de adı imiş.
Epeyce hararetli ve ateşli bir şarkı olan “Yangın Var”, bir o kadar da ticariydi bir taraftan. Nitekim özellikle şarkının Ukrayna’da çekilmiş “seksi” klibi, bundan bir 10 yıl öncesinde yaşıyor olsa idik, epeyce konuşulurdu. Şarkının hikâyesi böyle bir klibi kaldırırdı o ayrı mevzu ama galiba artık koyun klibi bir kenara, şarkının tek başına daha fazla dikkat çekeceğini düşünmüş idim ben kendi adıma.      
Kimi şarkısında daha melodik ve pop, kimi şarkısında daha sert ve “rock”, belirgin nitelikleriyle Türkiyeli bir “rock” grubu Sıcak. Emsallerinden, özellikle de “üçüncü dalga” tabir edilen tayfadan farklı olarak daha ziyade klasik “rock” ekolüne yakınlarsa da nağmeli melodiler ve vokalin sesinin epeyce ön planda olması gibi Türkiyeli “rock” gruplarına mahsus alamet-i farikalardan da uzak değiller.
Sıcak’ın ikinci teklisi “Anla” ise “Yangın Var”la kıyaslandığında tam ters köşede bir şarkı. Daha pop ve daha akustik ama yine çok melodik.
Sıcak yakın geleceğin Türkçe “rock” müzik piyasasında adından daha çok söz ettirecek gruplardan biri olacağının sinyallerini veriyor bu iki şarkı. Türkçe “rock” müzik dinleyicisinin beğeni skalası bir parça değişmiş olsa da böyle bu.  


TUĞBA YURT – “DESTUR”

Sosyal medyada sıklıkla görüyorum. Şarkılar ya da albümler hakkında tuttu / tutmadı diye yorumlar yapılıyor. Herkesin kendince bir kriteri var muhakkak. Kimi çevresinde duyup duymadığına bakıyor, kimi gittiği kulüplerde, gece aleminde çalınıp çalınmadığına, kimi satış ve tıklanma rakamlarına… Aslında hepsi bir bütünün parçaları da olsa her şarkıcının kendi kariyer ölçütleri genelde gözden kaçıyor. Yani tutmuş ya da tutmamış bir şarkı / albüm o şarkıcının yürüdüğü yolun neresinde duruyor ya da duracak? Uzun vadede kar hanesine mi yoksa zarar hanesine mi yazılacak? Kaldı ki bazen tutmamış görünen bir şarkı, tutacak bir sonraki şarkının tetikçisi de olabilir.
Tuğba Yurt’un yeni teklisi “Destur”, geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı. Şarkının sözleri Deniz Erten’e, bestesi Toylan Kaya’ya ait, düzenlemesi ise Gürsel Çelik tarafından yapılmış.
Her taşın yerli yerine oturduğu bir güncel pop şarkısı “Destur”. “Atarlı” ve oyuncaklı sözler, işin uzmanından, Deniz Erten’den gelmiş. Genç bir müzisyen olan ve bugüne dek şarkıların künyesinde ismini daha ziyade “düzenleme” hanesinde gördüğümüz Toylan Kaya, çok akılda kalıcı bir melodi örgüsü yakalamış ve Gürsel Çelik olanca profesyonelliğiyle şarkıyı eğlenceli bir dans şarkısı formunda düzenlemiş.
Tuğba Yurt zaten vokal performansından artık şüphe duymadığımız bir şarkıcı. Gerçi bu şarkı ona pek fazla vokal performansı gösterme şansı tanıyan bir şarkı değil ama popüler kulvarda yerini sağlamlaştırmaya çalışan bir şarkıcı için gayet doğru bir “playlist” şarkısı. Radyocular için de cazip, “dj”ler için de.
Belki “Güç Bende Artık” kadar dinleyici tarafından içselleştirilecek bir şarkı değil. Daha ziyade (moda lisanıyla) “pret-a-porter” bir iş ancak Tuğba’nın görünürlüğünü sıcak tutacağı aşikâr. Bence Yurt’un artık yavaş yavaş “haute coture” işler için arayışa girmesi, ona mahsus bir tarzın peşine düşecek bir ekip bulması gerekiyor.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, MAYIS 2017, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe