EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

28 Nisan 2017 Cuma

YAVUZ HAKAN TOK NİSAN TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


EFLATUN – “GÜNEŞİN DOĞUDAN BATTIĞI GÜN”

Burcu Güneş, Gülben Ergen, Mustafa Sandal gibi ana akımdan şarkıcıların seslendirdiği şarkılarıyla tanıdığımız Eflatun, zaman zaman da kendi şarkılarını söylüyor, söyledi, ilk albümünün yayımlandığı 2009 yılından bu yana. Konservatuar mezunu, klasik müzik icra deneyimi olan, edebiyatla da ilgili, donanımlı bir müzisyen Eflatun. Dolayısıyla yazdığı şarkıların hem müzikal niteliği, armonisi, hem de sözleri çizgi üstü seyrediyor başından beri.
Yakın zamanda Ayşegül Aldinç’le düet seslendirdiği “Seni Sevmek Var Ya” ile adından söz ettiren Eflatun’un yeni teklisi “Güneşin Doğudan Battığı Gün” ise 2017 başlarında Aşk Müzik Yapım etiketiyle yayımlandı.
Ana akım pop medyasının bize dayattığı ve milyon kere milyon tıklanan şarkılar bir yana, işini özen ve ciddiyetle yapan, reyting kaygısız şarkılar üreten nice müzisyen bir yana. Eflatun ikinci kategoride, üstelik birinci ligde de goller atmış bir müzisyen olarak sessiz sedasız ve iddiasız ama iyi işler yapmaya devam ediyor. Bu şarkı da onlardan biri. Hüzünlü, derin, dokunaklı bir aşk şarkısı “Güneşin Doğudan Battığı Gün”. Şarkının sözü, müziği ve düzenlemesi Eflatun tarafından yapılmış. Bilgisayar seslerinin kullanılmadığı, canlı sazların çaldığı şeker şurup bir düzenleme bu.
Aşk şarkılarının üç akorluk basit sözlü düğün şarkılarına indirgendiği bir dönemde ilaç niyetine kulak kabartabilirsiniz.  


BATUHAN SEVİMO – “HER ŞEY SENİNLE GÜZEL”

Batuhan Sevimo, henüz 22 yaşında. Onu Ece Seçkin’in “Olsun” klibindeki erkek oyuncu olarak tanıyan da var, yıllar önce solisti olduğu Wine Red grubundan, grubun Youtube videolarından tanıyan da. Sevimo’nun ilk teklisi “Her Şey Seninle Güzel” geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı.
Çıkış şarkısı olarak bir “cover” seçilmiş Batuhan Sevimo için. 37 senelik bir şarkı. Genç bir şarkıcının söyleyeceği eski bir şarkı seçiyorsanız dikkatli olmak zorundasınız çünkü eski şarkıların büyük kısmı dil, üslup ve de duyarlılık olarak bugünün gençlerinin ağzında, üzerinde eğreti durabilir. Ancak bu şarkı öyle bir şarkı değil. Hem eskimiş bir dili, üslubu yok hem de hikâyesi bir tarih dilimine sıkışıp kalmamış, genel geçer ve zamansız. Bu bir yana, bir yandan da çok bilinmesine rağmen çok yıpratılmamış bir şarkı “Her Şey Seninle Güzel”.
Sözleri Çiğdem Talu, bestesi Melih Kibar’a ait bu şarkı ilk kez Zerrin Özer’in 1980 yılında yayımlanan “Sevgiler” adlı ikinci 33’lüğünde karşımıza çıkmıştı. Sonrasında ise bir tek kez yeniden seslendirildi ki o da Melih Kibar’ın 2003 çıkışlı “Saat Sabahın Dokuzu” albümünde, Deniz Seki tarafından. Bir ara sıkça dizilerde kullanıldı ama albümünde kullanan olmadı. Üstelik Zerrin Özer’in o plağı arşivlere gömülü kaldığı ve dijital formata aktarılamadığı için de şarkı çok fazla dolaşıma girmedi. Bundandır ki özellikle Batuhan’ın kuşağı için yeni bir şarkı olarak bile algılanabilir. 
Şarkının Aliş Kaygusuz tarafından yapılmış düzenlemesinde orijinal versiyonda Doruk Onatkut tarafından yazılmış keman partisyonlarına sadık kalınması ve güncelleştirmenin dozunda yapılmış olması da şahane olmuş.   
Kim akıl etmişse iyi etmiş ve Batuhan Sevimo böylece güçlü bir kozla çıkış yapma şansı bulmuş. Çünkü çok naif, çok gerçek, çok etkili bir aşk şarkısı “Her Şey Seninle Güzel”. Stratejik olarak doğru seçim ama Batuhan Sevimo’nun sesi ve şarkı söyleme biçimi için biçilmiş kaftan değil, onu da söylemek lazım. Hatta biraz “kaba” bile gelebilir Batuhan’ın sesi kulağınıza. Sanki bir şarkıcı şarkı söylemiyormuş da yetenekli bir genç karaoke yapıyormuş gibi. Bu şarkıdan sonra Batuhan’ın seslendirdiği İngilizce şarkılara da kulak verirseniz ne demek istediğim daha net anlaşılacaktır.
Buna karşın kendine has ses rengi ve fiziği ile akılda kalıcı, birbirine bir su damlası kadar benzeyen onlarca isim arasından kolayca fark edilebilecek, bu avantajı doğru kullanırsa önümüzdeki dönemde adından çok söz ettirebilecek bir genç şarkıcımız oldu ki bu da az şey değil.


CAN KIZILTUĞ - “ATEŞ EDİYOR”

Can Kızıltuğ, “Maazallah” adlı şarkıda Atiye ile düet yaparak adını duyurmuş. Ben basın bülteninin yalancısı olmak durumundayım çünkü Can’ın adını o şarkıyla duymadım. Çünkü ne şarkının yer aldığı “Gzone Rainbow Anthems” albümünde ne de şarkının klibinde adı geçiyordu. Hatta albüm kartonetinde bana bile teşekkür edilmişti ama Can’a hayır. Nedendir bilemem; belki de meraklandırıcı reklam fikriydi bu.
Neyse… Şöyle ya da böyle o şarkıda sesini duyduğumuz ve şarkının klibinde azıcık da olsa görüp, “Kim bu gri saçlı genç?” dediğimiz Can Kızıltuğ geçtiğimiz günlerde ilk teklisiyle müzik dünyasına asıl girişini yaptı. Sony Müzik etiketiyle yayımlanan teklide söz ve müziği Murat Güneş’e ait “Ateş Ediyor” adlı şarkı var.
Lisede müzik, üniversitede tiyatro eğitimi alan Can Kızıltuğ henüz 23 yaşında. Gri renge boyanmış saçları, giyim stili ve tarzıyla tam da kendi yaş skalasını hedef kitle edineceğini tahmin edebiliyorsunuz daha şarkısını dinlemeden. Klipte ise o doğal görünüm bir tık yukarı çekilmiş ve iddialı olmakla sakil durmak arasında bir yerlerde kalmış. Ben olsam sosyal medya fotoğraflarındaki genç adamı klibe de aynı doğallıkla taşımayı tercih ederdim. Bu noktada çok klişe, daha önce defalarca kullanılmış efektlere sırtını yaslamış klibin de talihsiz bir başlangıç olduğunu söylemeliyim.
“Çok iyi”, “süper”, “şahane” filan bitti, eskidi. Şimdinin lügatinde bir şeyi beğendiğiniz zaman “ateş ediyor” diyorsunuz, hatta yanına da tabanca emojisi koyuyorsunuz. E haliyle bu tabirin eninde sonunda bir pop şarkısında kullanılması da Allah’ın emriydi. Bunu ilk akıl eden Murat Güneş olmuş. Murat Güneş ne yazarsa iyi yazar, ona amenna ama bu şarkıda bir şey eksik sanki. “Ateş ediyor, ateş ediyor,” da sonra ne oluyor? İlk dinlediğimde bir C bölümü bekledim şarkıdan, gelmedi bir türlü. Vardı da sonradan mı çıkarıldı bilemedim. Ama bu haliyle bitmemiş gibi duruyor şarkı.
Buna karşın şarkının Catwork imzalı düzenlemesi, ne büyük artısı olmuş, onu da söylemek lazım.
Can Kızıltuğ’un tok ve kendine has bir sesi var. Tarkanvari bu şarkıyı tam da Tarkan gibi söyleme kolaycılığına kaçabilirdi ki kaçmamış. Bu önemli bir artı. Bu şarkıdan yola çıkarak şarkıcılık performansı hakkında bir şey söylemek doğru olmaz belki ama bir performans şarkısının da altından kalkabileceğini tahmin etmek güç değil.
Pop müzikte taze kan her zaman iyidir. Hele Can Kızıltuğ gibi yenilik peşinde koşanlar daha da iyidir. O bakımdan takipte kalmak lazım.


ROBER HATEMO – “GİDEN CANDAN GİDİYOR”

Size bir şey söyleyeyim mi? Rober Hatemo’nun yeni şarkısı aslında tam Bülent Ersoy’a göre bir şarkı imiş. Yani duyar duymaz bende o algıyı yarattı. Tabii şimdinin Bülent Ersoy’u her notaya üç dakika bastığı ve şarkıların metronomlarını yerlerde süründürdüğü için artık pek mümkün değil ama hayal bu ya, olsa güzel olurmuş dedim içimden.
Rober Hatemo’yu nasıl bilirsiniz? Bildik bileli iyi bir şarkıcı değildi belki ama ta ilk şarkısı “Esmer”den beri hem eğlenceli hem de “damar” şarkılarla yarattığı “entertainer” algısı içerisinde kulvarında önde koşuyordu. Sonra biraz geride kaldı ya da yaptığı müzik türünün eski popülerliği kalmadı sektörde. O da farklı bir çıkış yolu bulamadı kendine. Şöyle bir baktım da, 2003 çıkışlı “Aşksız Prens”ten bu yana öyle aman aman kendini gösterdiği bir iş gelmemiş Hatemo cephesinden (bence.) 2015’de yayımlanan “Pabucumun Dünyası” adlı albüm ve “Dikkat” adlı tekli de buna dâhil.
Rober Hatemo yine bildiğimiz Rober Hatemo ama bu defa seçtiği şarkı bildiğimiz Rober Hatemo’nun sevdiğimiz “damar” şarkılarından biri arasına girebilecek güçte görünüyor. Epeyce oyuncaklı, bir parça argo sözleriyle efkârlı bir demlenme şarkısı “Giden Candan Gidiyor”. Özellikle ‘90’lardaki Hatemo şarkılarını sevenlerin ilk dinleyişte kapılacağı türden bir şarkı.
Söz ve müziği Ogün Dalka tarafından yazılan şarkının düzenlemesini Osman Çetin yapmış. Hem Dalka’nın hem de Çetin’in daha önce yaptığı işlere baktığınızda bu şarkının bir sürpriz yaptığını söylemek mümkün. Sıla yazmış, Efe Bahadır düzenlemiş olsa şaşırmazdım mesela.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, NİSAN 2017, İSTANBUL  
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe