EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

6 Mart 2017 Pazartesi

YAVUZ HAKAN TOK, MART AYI TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


BENDENİZ – “O İNSAN”

2015 yılının hikmeti nedir bilmiyorum ama ‘90’lı yıllarda tanıyıp sevdiğimiz bilmem kaç tane isim şöyle bir silkelenip yeni albümler, yeni şarkılar ya da projelerle tekrar karşımıza çıkmaya başladılar bir bir. Bendeniz de bu kervana katılanlardan oldu ve uzunca bir aradan sonra yeni bir şarkı hazırladı. “O İnsan” adlı bu şarkının dört farklı versiyonuyla yer aldığı tekli ise Şubat 2016’da Poll Production etiketiyle satışa sunuldu.
Ne kadar özlemişiz, nasıl hasret kalmışız belli değil. O naif şarkı sözleri, o kalbe dokunan melodiler ve o etkileyici ses… Bendeniz her daim “cool” görüntüsüne rağmen bütün sıcaklığıyla o kadar yer etmiş ki yıllardır bizde, onsuz eksik kalmışız nicedir meğer.
Daha şarkının ilk notalarında o tanıdık vurgularıyla “Gün ağardı bak sokaklarda” diyen sesi duyar duymaz o dakika ışınlanıveriyorsunuz ‘90’lara. Belki gün aşırı yeni çıkan kasetler nelermiş görmek için vitrininin önünde şöyle bir durduğunuz kasetçinin sokağa ses veren hoparlöründen yankılanıyor Bendeniz’in sesi, belki de Cuma gecelerinin en büyük eğlencesi Bir Başka Gece’yi izlemek için karşısına geçtiğiniz tüplü televizyondan.
Hayır, geçmişe özlem değil şarkıyı sevme sebebim. Bazı eski şarkıları eski olduklarını bildiğiniz için seversiniz ya hani. 90’lardan “Hadi Yine İyisin” böyledir mesela, “Abone” böyledir. Bugün öyle bir şarkı yapılsa duymaya bile tahammül edemeyebilirsiniz, yalan değil. Ama Bendeniz şarkılarının çok büyük bir bölümü bu kategoriye girmez. Kolay yapılabilir bir tahminle “O İnsan” da girmeyecek, zamansız şarkılar kitabına yazılacaktır.
Teklinin açılışında yer alan “Suat Aydoğan Versiyonu” özellikle etkileyici “intro”suyla dinleyeni hemen yakalıyor. Ben en çok “Aykut Gürel Akustik Versiyon”u sevdim, o ayrı. Bir evin salonunda oturulmuş, demlenene demlene çalınıp söylenmiş gibi çünkü; o samimiyette. Ama illa ki günün hızına uygun olsun derseniz, Tarık İster imzalı “Remix Versiyon”a da kulak verebilirsiniz.
Bendeniz’in bir “best of” projesi ile bu teklinin arkasını getireceğini okudum basın bülteninde. Umarım ki o “best of”un çıkış noktası, “O İnsan”ın “Aykut Gürel Akustik Versiyon”u olur. Umarım ve dilerim.


AYŞEGÜL – “SON YOLCU”

Ayşegül Özer İnanç (ya da tekli kapağında lanse edildiği şekliyle sadece Ayşegül) hem konservatuar eğitimli hem de sahne konusunda deneyimli bir şarkıcı. 2007’den bu yana sahne performanslarına devam ederken, 2008 yılında Akademi Türkiye yarışmasının ikinci sezonunda da yarışmacı olarak yer almış. Sesini verdiği ilk kayıt ise 2013’de piyasaya sürülen “Metronomix” adlı karma albümde yer alan “Sonumuz Belli” adlı şarkı olmuş. Sonra 2015’de Taylan Ülger’in “Açık Ara Önde” adlı şarkısına eşlik etmiş. Ayşegül’ün ilk teklisi “Son Yolcu”, geçtiğimiz günlerde Yücelen Müzik etiketiyle yayımlandı.
Bu “Son Yolcu” o bizim bildiğimiz “Son Yolcu” değil. Sözleri Ecem Tursun’a, bestesi ve düzenlemesi Emre Yücelen’e ait yeni bir şarkı. Ben olsam klasikleşmiş bir şarkı adını yeni bir şarkıda kullanmazdım, onu da söylemeden geçemeyeceğim. (Elbette yüz bin tane, misal “Aşk” adında şarkı yazılabilir ama bir tane daha “Uykusuz Her Gece” diye şarkı olur mu? “Son Yolcu” da olmamalıydı bence.)
Şarkıya gelirsek…
İyi bir beste iyi bir sesle birleşince ortaya çıkan sonuç da çok parlak olmuş. Sadece akustik gitar, piyano ve yaylıların kullanıldığı düzenleme ve Ayşegül’ün tertemiz şarkı söyleme stili her gün onlarcası sürülen yeni şarkı arasından ilk dinleyişte ayırt edilmesini sağlıyor. Uzun süredir bu kadar açık nefesle, rahat ve ferah şarkı söyleyen, buna mukabil diksiyonu ve vurguları bu kadar düzgün bir yeni şarkıcı dinlemedim desem yeridir.
Tek bir husus var ki (daha önce defalarca yazmama karşın yineleyeceğim bir kez daha) o da, Ayşegül’ün tek isimle piyasaya çıkması. Mesela ben hakkında bilgi edinmek için Ayşegül’ün Facebook sayfasını aradığımda bulamadım. Neyse ki indirdiğim MP3’te soyadı da “tag”lenmişti de oradan yola çıkarak Ayşegül Özer İnanç’ın sayfasına ulaşabildim. Bu internet çağında tek isim kullanmak büyük yanlış. Bir kez daha vurgulamış olayım.


BENGİSU – “İSYAN EDİYORUM”

O, çok genç yaşında ciddi bir müzikal birikim yapmıştı zaten ama bizim onu tanımamız 2014 yılında yayımlanan “Dünyanın Öteki Ucuna” adlı teklisi sayesinde oldu. Türk müzik piyasası yıllar sonra nihayet yeniden 20’lerinin başında hatta altında gençlere ilgi göstermeye başlamıştı o sıralar. Bengisu da onlardan biri olabilirdi. Genç işi bir şarkı ve kilolu halini dert etmeden dans edip şarkısını söyleyen gencecik bir kız vardı karşımızda.
Sonra Bengisu bir süre ortalardan kayboldu. 2016 yılı içerisinde Umut Durmuş ile düet yaptığı Yüksek Sadakat şarkısı “İçimde Yağmur” pek fazla dolaşıma girmedi. Bengisu’yu o şarkının klibinde görenler de tanıyamadı muhtemelen zaten. Zira kilo vermiş ve o ilk tanıdığımız halinden çok başka bir hale gelmişti.
Cilalı imaj devrinde göz önünde olmak üzerine kurulu bir iş yapmanın her nedense ödenmesi gereken bedelleri oluyor. Bengisu’nun kilo vermek için mide ameliyatı olduğunu ve ameliyat sonrası ciddi sağlık problemleri yaşayarak ölümden döndüğünü de basın bülteninden öğrendim. “Keşke onu ilk tanıdığımız gibi kalsaydı,” dedim içimden ama insanın o genç yaşlarda “Ben buyum. Beni böyle beğenin” demesi de hiç kolay değil tabii. Hele bu ülkede…
Bengisu’nun yeni teklisi “İsyan Ediyorum” geçtiğimiz günlerde GNL etiketiyle yayımlandı. Tıpkı önceki şarkısı gibi bu şarkısının bestesi de Erkin Arslan’a ait. Şarkının sözlerinde ise Erkin Arslan’ın yanı sıra Bengisu ve Özlem Küçükyılmaz’ın imzaları var. Erkin Arslan aynı zamanda şarkının düzenlemesini de yapmış.
Bir aranjör, şarkıcının stüdyo performansından yana endişe duymadığı zaman kalabalık ve gürültülü düzenlemelere, bir takım teknik ve taktik operasyonlara ihtiyaç duymadan şarkının tadını çıkarabiliyor. “İsyan Ediyorum” tam da böyle olmuş. Zaten melodi yoğun ve performans bazlı şarkı, sade ve sakin düzenlemesi ile kulağı doldururken, Bengisu da ne kadar iyi şarkı söyleyebildiğini rahat rahat gösterme şansını yakalamış (ufak tefek prozodi hatalarını görmezden gelir isek.) İlk yarısı boyunca sadece gitar eşliğinde solistle yürüyen şarkı ikinci yarıda diğer enstrümanların ve ritmin girmesiyle giderek yükseliyor. Bu gayet Batılı bestenin ince bir alaturka ile soslanmış olması da cabası.
Doğrusu sesini bir albüm dolusu şarkıda dinlemek isteyebileceğim bir şarkıcı Bengisu. Temennim odur ki bu şarkının arkasını getirmekte ağır davranmaz.


DANİSKA – “HEP BÖYLE OLUR”

Yıllardır aktif olarak müziğin içinde olan, işinin ehli, tecrübeli ve dahi birlikte başka işlere de imza atmış bir grup müzisyen bir grup kurarsa ne olur? Daniska olur.
Grup, resmi Facebook sayfasında şöyle tanımlamış kendini: “Ezber bozmayan müzik grubu Daniska Hüseyin Çebişci, Efe Demiryoğuran, Evren Arkman, Deniz Bayrak ve Gökhan Tümkaya'dan oluşmaktadır. Toplam 426 kilo ve 202 yaşında olan grup daha önce sayılı başarıya imza atmıştır. Rakamla 1, yazıyla bir...”
Bu espri anlayışı, bu kendiyle dalga geçme ve kasıntısızlık hâli grubun Twitter hesabında da kendini gösteriyor. Alt metin şunu söylüyor ki Daniska keyfekeder, mutlu mesut müzik yapmak için kurulmuş bir gruptur. Ve bu duruşuyla bütün bu müzikal kaos, kıyasıya mücadele ve rekabet ortamında akıntıya karşı kürek çeken müzisyenlerin bir antitezi olabilir. İşin komiğini çıkarmaları elbette komik olmak için değil, orası belli.
Daniska’nın ilk teklisi “Hep Böyle Olur”, geçtiğimiz günlerde Pasaj Müzik etiketiyle yayımlandı. Şarkının söz ve müziği Gökhan Tümkaya imzası taşıyor.
Aslında şarkı Ocak ayında Garaj Stüdyo’nun YouTube kanalında yayınlanmış önce. Ondan bir süre sonra yine aynı kanalda yayınlanan bir sonraki şarkıları “Hüzün Makamı” ise sanırım daha sonra tekli olarak yayınlanacak. Şarkıların öncelikle YouTube kanallarından / hesaplarından servis edilmesi yakın dönemde daha sık karşılaşacağımız uygulamalardan biri olacak galiba. YouTube videolarının televizyon ve radyolardan daha fazla reyting getirmeye başladığı bir sır değil çünkü.
Başta da yazdığım gibi, işinin ehli müzisyenlerin kaygısız kedersiz yazıp çizip, çalıp söylediği bir şarkı “Hep Böyle Olur”. Akustik müziğin tadı da cabası. Sevmemek için bir sebep yok, sevmek için çok sebep var.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, MART 2017, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe