EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

4 Ocak 2017 Çarşamba

YAVUZ HAKAN TOK ''GÖKHAN TÜRKMEN / SESSİZ'' ALBÜMÜNÜ DEĞERLENDİRDİ!


SESSİZ DEĞİL; ÇOK SESLİ
GÖKHAN TÜRKMEN – “SESSİZ”

Başından beri kendine has bir çizgide ilerledi Gökhan Türkmen. Gerek şarkıları, müziği, gerek şarkı söyleme biçimi, gerekse dış görünüşüyle öyle ya da böyle, kendine ait bir kimliği vardı ve bu kimlik dinleyici tarafından kabul gördü, sevildi. Dönemdaşı onlarca erkek pop şarkıcısı arasından sıyrılması da bu yüzdendir şüphesiz.
Gökhan Türkmen’in 2016’nın son aylarında GTR Müzik etiketiyle piyasaya çıkan “Sessiz” adlı yeni albümü müzikte kısa sürede aldığı yolun, kıdemin bir göstergesi gibi adeta. Popüler olanın peşinden gitmeden popüler olabilmek kolay değildir. Popüler olduktan sonra popüler kalabilmek için taviz vermemek de öyle. Oysa bu albüm tam da bunu başarıyor.
Başından beri popüler müziğe farklı bir pencereden bakan Türkmen’in müzisyenlik niteliği kadar, GT Band adlı orkestrası ile yıllardır süren uyumlu müzikal ortaklığının da bu başarıda payı olduğu bir gerçek. Grup birlikte çalmakla yetinmiyor, birlikte de üretiyor. Gökhan Türkmen müziği dediğimiz şey de bu ortaklıktan izler taşıyor. Aytaç Özgümüş, Mert Carim, Ahmet Faik Dökmeci, Caner Anar ve Serkan Ölçer, “Sessiz”i kotaran ekibin çekirdek kadrosu.
Albümde 10 şarkı ve 3 de farklı versiyon var. Bu şarkılardan biri, “Vay Halimize”, 2016 Temmuz ayında, tam da o meşum darbe girişimi vakasını yaşadığımız gün servis edilmişti. Şarkının duyurulduğu basın bülteninde  “Gökhan Türkmen, savaş, şiddet, çevre kirliliği, ırkçılık gibi dünyanın yaşadığı kaosu ve bu kaos ortamından yorulan, bunalan insanların duygularına tercüman oluyor” yazıyordu ve şarkıyı ilk dinlediğimiz saatlerde aynı günün gecesi başlayacak kaosla daha ne çok yorulup bunalacağımızdan habersizdik.  Kaderin tuhaf bir cilvesi işte…
Vay Halimize” içeriği kadar elektronik “sound”u ile de bu albümün en farklı şarkısı. Şarkının akustik versiyonu ise albümün bütünüyle daha uyumlu bir müzikal çizgide. Orijinal versiyon İngilizce sözlerle rahatlıkla dünya müziği içerisinde yer bulabilir ama akustik versiyona da bayıldığımı söylemeliyim.
Albüm açılış şarkısı olan” Öyle Güzel ki”nin bir çeşitlemesiyle oluşturulmuş “Intro” ile açılıyor. GT Band imzalı 2 dakika 25 saniyelik “Intro”dan hemen sonra ise düzenlemesini Atıl Aksoy’un yaptığı “Öyle Güzel ki”nin ilk notaları duyuluyor. Türkmen’in eşine yazdığı ve ilk kez 2014 yılında düğününde seslendirdiği bu şarkı, “Çatı Katı” başta olmak üzere alışageldiğimiz Gökhan Türkmen usulü aşk şarkılarının bir yenisi. Ardından gelen ve Caner Anar tarafından düzenlenen “Aşktır” da öyle.


Aşktır”ın albümün sonunda bir de tek bir gitarla çalınıp, cırcır böceği ve dalga sesleri eşliğinde söylenmiş akustik versiyonu var ki, kartonete düşülen nottan anlaşıldığı kadarıyla Male’de, yani Maldivler’de, 8 Ağustos 2014 tarihinde (muhtemelen Türkmen çifti balayında iken) kaydedilmiş.
Anlayacağınız, Gökhan Türkmen özelinde epeyce manalı iki şarkıyla açılıyor albüm. Bir de albüm kapağındaki illüstrasyon gibi görünen desenin aslında Türkmen çiftinin yeni doğacak bebeklerinin ultrason görüntüsü olduğunu ve kartonet yazısında Türkmen’in albümü ithaf ettikleri arasında henüz doğmamış o kız çocuğunun, Leyla Ada’nın da olduğu bilgilerini eklersem manalardan mana beğenebilirsiniz.
Peki sonrasında neler var?
Mert Carim ve Gökhan Türkmen’in ortak bestesi “Sorma”nın sözlerine Carim ve Türkmen’in yanı sıra Sinem Aksoy Türkmen ve Onur Ocaklı imza atmış, düzenlemeyi ise Ahmet Faik Dökmeci yapmış. Sözler dört kişinin birden kalem oynatacağı kadar komplike değil belki ama beste bir hayli enteresan bir melodik örgüde. 
Söz ve müziği Mert Carim’e ait “Yılan”da Gökhan Türkmen “Bana dokunma kırk yıl yaşa” diyor şarkıda adı geçmeyen “yılan”a. Yani atasözündeki gibi “bin yıl” şansı yok bu defa dokunmayan yılanın. Neden bilinmez.


Ardından “Olabilir”, “Olmadı” ve “Olsun” üçlüsü geliyor. Birbiriyle bağlantısı yok ama bu üç şarkının ardı ardına sıralanması tesadüf eseri olmasa gerek. “Olabilir” ve “Olmadı” söz, müzik ve düzenlemeleri Aytaç Özgümüş imzası taşıyan şarkılar. “Olmadı”nın düzenlemesine Serkan Ölçer de ortak olmuş. “Olsun” ise söz ve müziği genç bir besteciye, Ercan Savtekin’e ait bir şarkı (kartonette Saltekin diye yazılmış nedense.) Düzenleme ise yine Aytaç Özgümüş tarafından yapılmış.
Şunu söylemek lazım ki albümün ilk yarısı, yani “Olsun”a kadar gelen kısmı daha sofistike iken sonrasında dinleyiciyi daha kolay yakalayacak üç şarkı ardı ardına şarkılar sıralanıyor. “Olsun” bunların ilki. Kolay akılda kalan melodisi ve tekrarlarıyla, kolay da eşlik edilebilecek bir şarkı olarak ticari açıdan avantajlı görünüyor “Olsun”.
Sözleri Gökhan Türkmen ve Ersin Özel tarafından ortak yazılan, bestesi Gökhan Türkmen tarafından yapılan, düzenlemesi ise Atıl Aksoy imzası taşıyan “Yudum Yudum” da özellikle yaylı partisyonlarıyla kulağı hemen kavrayan romantik bir aşk şarkısı.
Sözleri Ozan Turgut’a, bestesi ve düzenlemesi Caner Anar’a ait “İnsanız Ayıbı Yok” ise el çırparak eşlik edilecek “blues” havalı bir şarkı.
Albümde bir de “Olabilir”in yine Aytaç Özgümüş tarafından düzenlemesi yapılmış elektronik dans müziği formunda farklı bir versiyonu var.


Albümün fotoğrafları 88 İdea Visual Arts, grafik tasarımı ise Cihan Erel imzası taşıyor. Emre Erdemoğlu’nun “styling”i ile şimdiye dek alışageldiğimiz Gökhan Türkmen stilinden farklı bir çizgi yakalanmış ve kartonet gerek fotoğrafları, gerekse tasarımı ile bir “konsept” bütünlüğü sağlamış.
Bütünde nefesliler, yaylılar, canlı davullarla ağırlıklı olarak akustik müzik, iyi düzenlemeler, ucuza, basite kaçmayan söz ve müziklerle içeriği zengin, doyurucu, adının aksine sessiz değil; çok sesli bir albüm bu. 2016’da Ayşegül Aldinç ve Harun Kolçak düetleri ile de yüksek reyting yakalayan, yanı sıra çok sayıda konser de veren Gökhan Türkmen muhtemeldir ki 2017’yi de bu albümle epeyce verimli geçirecek.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, OCAK 2017, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe