EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

23 Aralık 2016 Cuma

YAVUZ HAKAN TOK ARALIK AYI TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


MELİS KAR – “KİBİR”

Melis Kar’ın Halil Sezai ile düeti “Yalnız Masal” 2016 Nisan ayında yayımlanmıştı. Kar yılı bir başka şarkıyla kapatıyor. Söz ve müziği kendisine, düzenlemesi ise Osman Çetin’e ait “Kibir”, geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle servis edildi.
Çok aritmetik, çok hesaplı ama bir o kadar da ölçülü bir şarkı “Kibir”. Dünyadaki popüler müzik eğilimlerinin izinden giderken Türkiye’deki genel geçer beğeni skalasını da ıskalamıyor. Bunda son günlerde adını giderek daha sık duyduğumuz aranjör Osman Çetin’in payı büyük şüphesiz.
İyi bir sese sahip olmanın tek başına bir işe yaramadığı pop arenasında şarkı söyleyebilmek kadar şarkı seçebilmek, o şarkıyı sunabilmek ve satabilmek de şarkıcılığa dâhil artık. Buradan bakınca Melis Kar’ın yakın vadede başarıya giden yolun kapılarını zorladığı söylenebilir. Başından bugüne gelişine bakarak söylüyorum bunu.
Belki “Kibir” tek başına Melis Kar’ı birdenbire birinci lige çıkaracak güçte bir şarkı değil ama kulvarında farkına dikkat çekecek, isminin altını doldurmaya yarayacak, doğru bir adım. İçimdeki bir his ise Melis’in atlama tahtası olacak o şarkıyı yakalamasının an meselesi olduğunu söylüyor. Bekleyelim bakalım.


GÖKHAN SAYHAN – “TUTSUNLAR”

Uzun süredir popta yeni tanış olduğumuz erkek şarkıcıların birbirinden ayırt edilemeyecek denli benzer stillere sahip olduğu bir gerçek. Sesleri, şarkı söyleme biçimleri, vurguları bir yana, görünümleri, imajları ve dahi şarkıları, müzik tarzları da aynı yönde gidiyor. Ben bile sıkılıyorsam, sıradan dinleyici ne yapsın?
Günlük mesaimin bir parçası olarak dijital platformlara yeni yüklenen şarkılara, kliplere göz atarken Gökhan Sayhan’a denk gelince tesadüfen, şöyle bir durmam boşuna değil. Farklı bir ses, ‘90’lar formunda, sıcak bir şarkı duydum ve durdum.
Gökhan Sayhan’ın ikinci teklisiymiş aslında bu. 2000 yılında profesyonel müzik hayatına başlayan Sayhan, ilk teklisini 2014 yılında çıkarmış. “Giderim Dönmem” adlı o şarkının söz ve müziği kendisine aitmiş. Nitekim yeni şarkısı “Tutsunlar”ı da kendisi yazmış, düzenlemesini ise Tansel Doğanay yapmış. Şarkı geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı.
İlk şarkısına nispetle “Tutsunlar” daha fazla iş yapacak bir şarkı. Hem ticari açıdan böyle bu, hem de Gökhan Sayhan’ın ses rengini ve aralığını daha net ortaya çıkarıyor. ‘90’larda olsaydık çoktan listelere girmiş, radyolara düşmüştü bu şarkı ama şimdilerde sektör çok farklı parametrelerle yol alıyor, malum. Yine de yeni bir şeyler arayıp bulmayı sevenler için Sayhan’a dikkat çekmek istedim.  
İki şarkı arasına iki yıl koymak bu zamanda hiç mantıklı değil. Umarım Gökhan Sayhan bundan sonrasında hiç vakit kaybetmeden yeni şarkılarla yoluna devam eder. Daha fazla fark edilmeli çünkü. En azından bende bu beklentiyi yarattı bu şarkıyla.


EMRE AYDIN – “SEN BENİ UNUTAMAZSIN”

“Sen beni unutamazsın” gibi şarkılarda çokça kullanılmış bir klişeden yeni bir şarkı çıkarmak bir yandan garantili bir iş gibi görünse de, bir yandan da zor tabii. Hele ki Emre Aydın gibi son yıllarda kendini de tekrar eder hale gelmiş bir şarkı yazarı yapacaksa bu işi.
Ama yapmış ve sonuç hiç de fena olmamış. Popun etrafımızda olan biten her şey gibi mevsimlere göre de şekillendiği gerçeğinden yola çıkarsak, “Sen Beni Unutamazsın” tam da bu mevsimin, bu ayların şarkısı olmuş her şeyden önce. Yağmurlu, soğuk, akşam erken indiği, günlerin geç aydığı sonbahar-kış sezonu için biçilmiş kaftan. Şarkı geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı. Söz ve müziği Emre Aydın’a ait şarkının düzenlemesi Tuna Velibaşoğlu tarafından yapılmış.
Emre Aydın melodilerinin ve sesinin yarattığı atmosferin zaten başından beri hep böyle bir havası vardı ama bu şarkıda doz doğru tutturulmuş. Etkili bir melodi, şimdilerde şarkılarda pek de duyamadığımız türden içli, hisli cümleler barındıran, yer yer slogan gücünde sözlerle hoş, romantik, bununla birlikte aranjör Tuna Velibaşoğlu’nun şarkıda kemanları kullanırken elini hiç mi hiç korkak alıştırmamasına rağmen hüznü ağdalayamayan, macunlamayan bir şarkı “Sen Beni Unutamazsın”.
İnkâr edemeyeceğim ki Emre Aydın’ın sesini sevenlerdenim. Fazla “ağlak” ya da fazla “rock” olmasına gerek yok. Tam da bu dozda sevdik çünkü bir Aydın’ı yıllar önce. Bu anlamda bu şarkının benim gibi düşünenleri memnun edeceğini düşünüyorum.


CANSU FEAT. BERKAY – “DELİGÜL”

“Müzik iyileştirir” gibi bin yıldır bilinen bir gerçeği durup durup dillendirmemiz gerekiyor bu sıralar. Ne kadar dillendirsek az geliyor. Her gün yeni yasla, acıyla uyanıyoruz çünkü ve yeri geliyor bırakın konserlere filan gitmeyi, albüm satın almayı, içimizden müzik dinlemek bile gelmiyor.
Böyle zamanların şarkıları vardır oysa. Bu topraklarda yakılmış ağıtları, söylenmiş türküleri filan koyun bir kenara, her birimizin kişisel tarihinde zor zamanlarımızda sırtımızı yaslayıp güç aldığımız, omuz aldığımız şarkılar vardır.
Benim için Sertab Erener’in “Rüya”sı böyledir mesela. Aşkın Nur Yengi’nin “Karanfil”i, Levent Yüksel’in “Hayat Zaten Zor”u, Işın Karaca’nın “Yetinmeyi Bilir misin?”i, Nazan Öncel’in “Gidelim Buralardan”ı böyledir. Her biri bir zor zamanın sığınağı olmuştur.
Bunları anlatmamın sebebi, bugünlerde böylesi bir şarkıyla karşılaşmam. Yazılmıyor artık böyle şarkılar kolay kolay. Başka bir dil, başka bir jargon hâkim artık müziğe (en azından popüler müziğe.) İşte Cansu Kurtçu o atarlı giderli lügatin dışına çıkmış ve bir “zor zamanlar” şarkısı yazmış. İyi ki yapmış çünkü müziğin iyileştirdiğine, iyileştireceğine dair inancımızı tazelemeye ihtiyacımız had safhada yukarıda da anlattığım üzere.   
Cansu’nun sözlerini yazdığı ve bestesini Fettah Can’la birlikte yaptığı “Deligül”ün düzenlemesi Çağrı Telkıvıran’a ait. Geçtiğimiz günlerde Poll Production etiketiyle yayımlanan şarkıyı Cansu bir sürpriz yaparak Berkay ile birlikte seslendirmiş.
Yukarıda bahsi geçen şarkılardan, “Karanfil”den, “Tuana”dan, “Düş Bahçeleri”nden, hâsılı  ‘90’ların o saf, naif ve umutlu ruh halinden esintiler var “Deligül”de. Hem sözlerinde, hem de melodik yapısında var bu. “Beklediğine değecek günler olmalı” diyor şarkıda Cansu ve Berkay. Her şeye rağmen bunu diyebilmek lazım galiba.
Ben çok bayılmasam da Berkay’ın pop kulvarının arabeske yakın duran tarafında kendine has stiliyle bir marka yarattığını kabul etmek lazım. Bu şarkı onu bulunduğu kulvarın dışına çıkarması açısından enteresan olduğu kadar Cansu ile yakaladıkları uyum da şaşırtıyor dinleyeni. Belki bir ters köşe bu. Öyle ya, hepimiz Cansu’nun Fettah Can’la bir düet yapmasını beklerdik doğal olarak. Ben şahsen Cansu ve Berkay’ı ilk bakışta yakıştıramayabilirdim ama yakışmışlar ne yalan söyleyeyim.


YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, ARALIK 2016, İSTANBUL       
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe