EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

10 Kasım 2016 Perşembe

YAVUZ HAKAN TOK KASIM AYI TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


OĞUZHAN KOÇ – BULUTLARA ESİR OLDUK

Şarkı vasat, şarkıcı vasatın altı ama pek popüler. Her hafta ekranda sulu zırtlak komedi yapan birinin içli içli şarkı söylemesi bana zerre dokunmuyor, o da ayrı mesele. Bu düşüncelerim Oğuzhan Koç’un yeni şarkısı “Bulutlara Esir Olduk”un “zirveye” çıkmasına engel değil elbette. “Zirve”den kastım dijital platformlarda çok tıklanmak, çok izlenmek vesaire... Tıklansın, indirilsin, çok dinlensin, çok sevilsin; gözümüz varsa da gözümüz çıksın. Benim derdim başka.
Pekala, Hakan Altun’un, Metin Şentürk’ün filan söyleyebileceği türden bir arabesk şarkı “Bulutlara Esir Olduk”. Hadi daha iyi niyetli olayım; ver Sibel Can’a, Ebru Gündeş’e söylesin. Ve uzunluğu 4:46. Yani normal şartlar altında bu şarkı pop çalan radyoların kapısından bile geçemez. Arabesk oluşuna takmasalar süresinin uzunluğuna takarlar değil mi? Hele ki Kral Pop radyo ve televizyonu. Ama kazın ayağı öyle değil işte. Bu satıları kaleme alırken baktığımda Kral Pop TV listesinde 7, Kral Pop Radyo listesinde ise 8’inci sıradaydı şarkı. Muhtemelen daha da yükselecektir önümüzdeki günlerde.
Sadece müzik radyo ve televizyonlarındaki çifte standarda dikkat çekmek için veriyorum bu örneği. Hani sektördeki herkesin kendi arasındaki konuştuğu, birçok kişinin mağdur olduğu ve yüksek sesle dile getiremediği o acı gerçeğe. Nice müzisyen, şarkı yazarı, aranjör ve şarkıcı şarkısını seçerken, düzenlerken, çalarken, aman “intro”su kısa olsun aman süresi 3,5 dakikayı geçmesin, aman alaturka-arabesk bulmasınlar diye kıvranıyor iken Oğuzhan Koç bu ayrıcalığa neden ve nasıl sahip, bunu birinin sorması gerekmiyor mu? Ben soruyorum. Cevabını bilen varsa söylesin.


KAAN SONGÜN – “DÜŞTÜN MÜ SÖYLE?”

Tiyatro oyuncusu ve seslendirme sanatçısı Kaan Songün ilk kez şarkıcı olarak çıkıyor karşımıza. Songün’ün ilk teklisi “Düştün mü Söyle?Yaşar Kekeva Plakçılık etiketiyle geçtiğimiz günlerde yayımlandı.
Rengi ayırt edilebilir, tok ve nitelikli bir sesi var Songün’ün. Bağırıp çağırmadan, haykırıp dövünmeden ya da sesini gevşetmeden, sündürmeden şarkı söyleyen erkek şarkıcı pek kolay çıkmıyor artık. Sadece bu bile Kaan Songün’ün sesine kulak kabartmak için yeterli gerekçe olabilir ki şarkı da hiç fena değil. Sözleri Kaan Songün tarafından yazılan “Düştün mü Söyle?”nin bestesine Songün ve Murat Göral birlikte imza atmış, düzenlemeyi ise Metehan Köseoğlu yapmış. Enstrümanların tek tek çok net ve temiz duyulduğu, pırıl pırıl akustik düzenleme ve kayıt şarkının bir başka önemli artısı olmuş. Bir de Kaan Songün, daha şarkının ilk kelimesinde “hayal” yerine “hayel” demeseymiş, iyiymiş.
Şarkının yapımcısı Kemal Kekeva, klibin yönetmenliğini de yapmış. Şarkının iklimine çok uygun “cool” klip, Kaan Songün’ün sesi ve şarkısı kadar görüntüsüyle de akıllarda kalmasının yolunu açıyor.
Bu aralar pop müzikte yeni bir şeyler keşfetmek için yola çıkıp da kötü işlerin arasında kaybolanlara iyi gelecektir bu şarkı, gözden kaçırmayın.


GÜNTAÇ ÖZDEMİR – “NERDE?”

Şarkıları dinleyiciye ulaştırmanın en etkili yolu artık klip çekmek de değil, radyo ve müzik televizyon televizyonlarında yayınlanmasını sağlamak da. Nicedir şarkı “PR”ı için en işe yarar mecra televizyon dizileri. Radyolar ve müzik televizyonları genellikle gün içinde, iş güç devam ederken eşlik ediyor gündelik hayatlarımıza ama diziler öyle mi ya? “Prime time”da, çoluk çocuk anne baba televizyon karşısında pür dikkat dizinin birine kaptırmış giderken, içinden çoğunlukla romantik görüntüler eşliğinde geçen şarkılar başka türlü dikkat çekiyor haliyle. Bir şarkının bir dizinin içinde yer alması da basın bülteni konusu olabiliyor bu yüzden.
Güntaç Özdemir’in yeni şarkısı “Nerde?” buna bir örnek. Şarkı, Yüksek Sosyete dizisinde yer aldığı haberi ile servis edildi geçtiğimiz günlerde. Nitekim YouTube’da dizinin görüntülerinden oluşan klip, şarkının “lyric” videosundan daha fazla tıklanmış durumda. Buna benzer çok örnek var.
Dizilerde iki saati aşkın süreleri doldurabilmek için şarkıların kullanılması mecburiyet halini aldı. Televizyonlarda en çok diziler izlendiği için de dizilerde kullanılan şarkıların kolay yoldan dikkat çekmesi müzik yapımcılarının ve müzisyenlerin de işine geliyor. Ortada bir kazan-kazan durumu var yani. Bir şarkıyı bir dizinin konusu, olay örgüsü, görüntüleri içine hapsetmek doğrudur ya da yanlıştır, o ayrı bir tartışma konusu tabii.
Güntaç Özdemir ilk albümünü 2012 yılında yayımlamıştı. Yeni bir albüm ya da şarkı yayımlamak için olması gerekenden fazla zaman geçirmiş gibi gözükse de bu süre zarfında müziğini sahnelerden dinleyicilerine ulaştırmaya devam etti; en azından ben öyle gözlemledim. İşte o uzun aradan sonra da “Nerde?” ile karşımıza çıktı.
Kaybedenler Kulübü etiketiyle yayımlanan şarkının söz ve müziği Güntaç Özdemir’e ait, düzenleme ise Sertaç Özgümüş tarafından yapılmış. Zaten Kaybedenler Kulübü de Güntaç Özdemir ve Sertaç Özgümüş’ün ortak kurduğu bir yapım şirketi imiş ve şarkının prodüktörlüğünü de Özgümüş üstlenmiş.
İlk albümünde de gördüğümüz üzere, Güntaç Özdemir iyi bir şarkı yazarı ve “Nerde?” ile bunu bir kez daha ispat ediyor. Kendi türü içinde etkili bir şarkı “Nerde?” Hatta denilebilir ki melodik pop-“rock” çizgisindeki bu şarkının ilk albümdeki şarkılara kıyasla çok daha fazla sayıda dinleyiciyi kolayca yakalayabilme şansı yüksek görünüyor.


KENDİ – “KİM KİME DUM DUMA”

Kendi’nin ilk teklisinin yayımlandığı 2009 yılından bu yana müzikte çok belirgin, çok fark edilir bir iş yaptığını söyleyebilmek zor. Ama en azından buna çabaladığı da bir gerçek. Güzel bir genç kadın, dans eğitimi de almış, şan dersleri de. Sesinin sınırları içerisinde, ana akımın tam ortasına denk düşecek şarkılardan yana çizmiş yolunu. İyi bir şarkıcı olduğunu söyleyebilmek zor ama bu zamanda bunu kamufle etmek mümkün olabiliyor, biliyorsunuz. Hele ki amaç yüksek sanat değil, güncel popsa. İş ki zekice bir taktiğiniz olsun.
Ne çare, Kendi’nin taktiğinin pek akılcı olduğu söylenemez. Kendi yapım şirketini kurup kendi şarkılarını yayımlamak belki belli bir güce ulaşmış şarkıcılar için avantajlı olabilir ama Kendi çapında bir isim için, şarkılarını duyurabilmek adına ciddi bir handikap. Nitekim bir süre önce yayımlanan yeni mini albümü dijital âlemin kalabalığında kendi başına fark edilmeyi bekliyor.
“Kim Kime Dum Duma” adı verilmiş ve Kendi Müzik etiketiyle yayımlanmış bu mini albümde 5 şarkı ve bir “remix” versiyon var. Şarkılardan üçü daha önce tekli formatında yayımlanmış şarkılar. Alper Narman ve Onur Özdemir imzalı “Oh Oh”, bir Seda Akay - Garo Mafyan şarkısı olan ve daha önce Niran Ünsal tarafından seslendirilen “Beyaz Sevda”nın yanı sıra Zeki Güner şarkısı “Kovuldum”, Kendi’nin yakın zamandaki denemeleri ve her biri altında güçlü imzalar olan, “hit” potansiyeline sahip şarkılar. Dijital platformlardaki tıklanma sayılarına bakıldığında da özellikle ilk iki şarkı belirli bir ivme yakalamış görünüyor. “Kovuldum” ise iyi bir şarkı olmasına karşın Kendi’ye uygun bir şarkı olmadığından olsa gerek, yeterince dikkat çekmemiş gibi.  
Mini albümdeki iki yeni şarkıya gelirsek… Sözü, müziği ve düzenlemesi Burak Buluç’a ait olan “Karar” neresinden baksanız bütün klişeleriyle tipik bir Demet Akalın şarkısı. Kötü mü? Değil. Kendi matematiği içinde doğru bir şarkı. Ne var ki tipik Demet Akalın şarkılarının Demet Akalın’dan başka şarkıcılarda aynı etkiyi yaratamadığının sayısız örneği var pop müzik geçmişimizde. Albümde bu şarkının bir de Cem İyibardakçı tarafından yapılmış “remix” versiyonu var.
Diğer yeni şarkı ise söz ve müziği Cem Özsancak tarafından yazılmış, düzenlemesi Emre Aşkın tarafından yapılmış “Kim Kime Dum Duma”. Melodik olarak daha parlak, daha ayırt edilebilir bir şarkı “Kim Kime Dum Duma”. Genç bir besteci – aranjör ikilisinin elinden çıktığı hemen fark ediliyor. Keşke bu genç isimlerin bu şarkıyı bir şekilde Ajda Pekkan’a ulaştırabilme şansı olsaymış diye düşünmedim değil. Ona çok yakışırmış tavır olarak.


YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, KASIM 2016, İSTANBUL  
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe