EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

24 Şubat 2016 Çarşamba

YAZARIMIZ YAVUZ HAKAN TOK, YENİ TEKİLERİ DEĞERLENDİRDİ!


SONER ARICA – “SAKLI”

Hem görsel hem de müzikal anlamda “başka” bir Soner Arıca var karşımızda. 2015’in son günü Arıca Müzik etiketiyle yayımlanan yeni şarkısı “Saklı”, Soner Arıca kariyerinin en radikal değişimini de beraberinde getirmiş olabilir. Şarkının söz ve müziği Soner Arıca’ya ait, düzenlemeyi ise Enver Günen yapmış. Adını aranjör olarak ilk kez Hande Yener’in 2011 çıkışlı “Teşekkürler” adlı  albümünde gördüğümüz Enver Günen, sonrasında Ziynet Sali, İrfan Özata, Elif Kaya, Demet Akalın gibi isimlerin albümlerinde yer almıştı. Soner Arıca ile Enver Günen “Saklı”da çok doğru bir kimya yakalamışlar ve ortaya tertemiz bir iş çıkmış.
Teklide şarkının iki farklı versiyonu daha var. Enver Günen düzenlemesinde şarkıyı daha dominant ve sert bir yorumla seslendiren Soner Arıca, düzenlemesi Sezgin Gezgin tarafından yapılan ikinci versiyonda alışageldiğimiz romantik Soner Arıca olarak çıkıyor yine karşımıza. Zaten düzenleme de o minvalde. Üçüncü versiyon ise bir tek gitar eşliğinde çalınıp söylenmiş, adı üzerinde, “Homemade Version”. Ben galiba en çok ilk versiyonu ve “yeni” Soner Arıca’yı sevdim. Onu da söylemeden geçemeyeceğim.


CENK TAŞDEMİR – “SÖNDÜR”

Çocuk yaşlarından itibaren müzik eğitimi almaya başlayan Cenk Taşdemir, Berklee Collage of Music’de caz vokal eğitimini tamamladıktan sonra hayallerini gerçekleştirmek için çalışmalara başlamış ve yolu İskender Paydaş’la kesişmiş. Cenk Taşdemir’in söz ve müziği kendisine ait “Söndür” adlı şarkısının yer aldığı tekli geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı.
Teklide şarkının üç farklı versiyonu var. Klip de çekilen ilk versiyon İskender Paydaş tarafından yapılmış. Yanı sıra Dj Oğuz Saraç’ın “Remix” versiyonu ve bir de akustik versiyon var.
“Söndür” batı armonisine sahip, içinde alaturka öğeler barındırmayan bir pop şarkısı. Bundan mıdır, yoksa bir dönem yurt dışında yaşaması ve İngilizce şarkı söylemesinden midir bilinmez, Cenk Taşdemir’in yer yer ufak tefek (özellikle sesli harflerde) Türkçe diksiyon sorunları var. Bununla beraber, bu şarkı ve klip her ne kadar onu dans edip şarkı söyleyen yeni nesil erkek popçu kategorisine konumlandıracaksa da, aslında kendine has ses rengi ve sesini kullanma biçimi zamanla ayırt edici bir nitelik ve önemli bir avantaj olabilir Cenk için. Mesela Justin Timbarlake ya da Robbie Williams’ın yaptığı türden bir pop-caz şarkısı ile çok parlak bir sonuç çıkabilir ortaya. Nitekim “Söndür”ün bir tek piyano eşliğinde kaydedilmiş akustik versiyonunda bunun ipuçları fark edilebiliyor.
Güzel bir kartonet ve klip çalışmasıyla görsel yönden de doğru desteklenen bu şarkı, pop müzikte artık daha genç isimlerin bayrağı devralmasını nicedir bekleyenler için umut verici olabilir.



MERVE DENİZ – “DÖNSÜN DÜNYA”

Merve Deniz, 8 yaşından bu yana devam eden müzik macerasına konservatuar müzikal bölümü eğitimini, müzikal oyunculuğunu, sayısız sahne performansını, caz vokal eğitimini ve vokalistlik deneyimini sığdırmış. Geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlanan ilk teklisi için de vokalistliğini yaptığı Emre Aydın’dan destek almış. Bestesi Kyriakos Papadopoulos’a ait bir Yunan şarkısını Emre Aydın’la birlikte yazdığı Türkçe sözlerle seslendiriyor bu ilk teklisinde Merve Deniz. Şarkının adı “Dönsün Dünya”. Elektro gitarlarla “pop-rock” bir hava da verilmiş, oryantal bir şarkı “Dönsün Dünya”. Hani aslında Gripin ya da Zakkum söylese yadırgamayacağımız türden. Zaten şarkının “sen doldur kadehleri durma” diyen çakırkeyif sözleri de bu minvalde.
Bu bakımdan ticari açıdan avantaj taşıyan şarkı, Merve Deniz’in şarkıcılık ve vokal performansı için doğru şarkı olmamış gibi. Zira Deniz’in Youtube’da başka bir dolu kaydını izledim ve gördüm ki özellikle İngilizce sözlü şarkılardaki tekniğinin bu şarkıyla ilgisi yok. Sanki o da yadırgamış şarkıyı ve içine girememiş. Zira “öleceksek şimdi burada ölürüz aldırma,” derken hiç mi hiç o canı yanmışlığı, acı çekmişliği ve boş vermişliği hisset(tir)miyor. Şarkıyı sadece sesini vermekle yetinmiş adeta. Klipteki yersiz komiklik çabasının ise “şarkı sözlerinde anlatılanlara rağmen hayatta hep gülmeliyiz” gibi grotesk bir alt metni mi var yoksa ben mi yanlış anladım onu da bilmiyorum.


MERVE ÇALOĞLU – “AŞK BENİM İŞİM”

İlk albümü “Uzak Yollar”, 2014 yılında yayımlanmıştı. Aynı yılın sonlarına doğru bu defa “Tersine” adlı sinema filminin jenerik şarkısıyla çıktı karşımıza. Ve Merve Çaloğlu’nun yeni teklisi “Aşk Benim İşim”, geçtiğimiz günlerde 3 Adım Müzik etiketiyle yayımlandı.
CD’yi bir anda görünce Merve’ye “Aaa CD de mi bastınız?” diye sordum gayriihtiyari. Dijital teklilere ve hatta albümlere ben de alışmaya başladım galiba yavaş yavaş ki bir teklinin CD baskısını görmek şaşırtıcı geldi. Yine de arşivleme meraklısıysanız CD candır tabii, o ayrı.
Şarkıya gelince… Söz ve müziği Merve Çaloğlu’na ait “Aşk Benim İşim”, güncel Türkçe pop piyasasının tam da aradığı türden bir şarkı denilebilir. Tabii müzikal geçmişi ve birikimi nedeniyle Merve, anlam bütünlüğü olmayan ve imlası bozuk şarkı sözleri yazamıyor ki bu kulvarda bu bir dezavantaj. Aynı şekilde çok da düzgün şarkı söylüyor, özellikle de diksiyon ve artikülasyon bakımından ki bu da başka bir dezavantaj çünkü deforme vokal makbul biliyorsunuz. Hatta Naim Dilmener, kimi kırk yıllık şarkıcılarımızın bile bu sebeple vokal tekniklerini bilerek deforme ettiklerini iddia ediyor. Gözümle görmesem de kulağımla duyuyorum ve zaman zaman ben de bu iddianın doğruluk payından endişe ediyorum.
Evet “giderli” bir şarkı, evet hareketli ve hafif de seksi bir klip… Yani ne isteniyorsa o. Ya da ne isteniyorsa onun doğru düzgün yapılmış hali. Eminim ki bu tekli tanınırlık ve bilinirlik açısından Merve Çaloğlu’nun kariyer çizgisinde çok doğru bir yerde duracaktır.
Şarkının düzenlemesini İzmirli genç bir müzisyen olan Gökhan Holat’ın yaptığını da unutmadan ilave edeyim.


ÖZGÜN – “BU KADAR MI ZOR?”

Özgün cephesinde değişen bir şey yok. Yeni teklisi “Bu Kadar mı Zor?” geçtiğimiz günlerde Avrupa Müzik etiketiyle yayımlandı. Sözlerini Oytun Karanacak’ın yazdığı şarkının bestesi Özgün’e, düzenlemesi ise Alper Kömürcü’ye ait. 2014’de yayımlanan “Öpücem” ve 2015’de yayımlanan “Şimdi Burada Olsan” nispeten farklı denemelerdi. Bu defa ise daha bildik bir yoldan gitmiş ve adeta “Elveda” zamanlarına selam göndermiş.
Her bakımdan derli toplu bir şarkı ama yeni bir öneri getirmiyor. Etkili bir melodi, hüzünlü sözler ve ona koşut bir düzenleme…  Aslına bakılırsa Özgün’ün en çok bu tür şarkılarının prim yaptığı bir gerçek. Galiba dinleyici onu böyle seviyor. Bu yüzden de bu şarkının görevini yerine getireceğine kuşku yok. Beni çok heyecanlandırmadı, o ayrı.

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, ŞUBAT 2016, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe