EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

12 Ocak 2016 Salı

YAVUZ HAKAN TOK YENİ TEKLİLERİ DEĞERLENDİRİYOR!


ERSAY ÜNER – “YÜRÜDÜM”

Müzik piyasasında uzaktan ya da yakından tanıdığım çok sayıda müzisyen, şarkıcı, şarkı yazarı arasında ayrı bir yerde durur Ersay Üner. Kelimenin tam anlamıyla iğneyle kuyu kazarak bulunduğu yere gelmiş ama bunu hiç unutmamış, hiç ego büyütmemiş, şan şöhret budalası olmamış, öyle az bulunur bir adamdır Ersay. Zaten popun yakın tarihinde bunca çok sayıda “hit” şarkıya imza atmışken, üstelik kendisi de şarkı söylüyor iken, yıllardır bırakın albüm yapıp kendini göstermeyi, ön plana çıkmayı, ortalarda bile gözükmemesinin açıklaması da burada yatıyor.
İnternetteki kimi “demo” kayıtları, canlı televizyon programı ya da sahne kayıtlarından başka, Demet Akalın’ın “Giderli 16” albümünün çıkış şarkısı “Yılan”da sesini duyduğumuz Ersay Üner, nihayet ilk solo teklisini yayımladı. Seyhan Müzik etiketiyle geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan tekli, Üner’in yakında tamamlanacak ilk albümünün habercisi aslında. Teklide yer alan “Yürüdüm” adlı şarkının söz ve müziği Ersay Üner’e, düzenlemesi ise Serkan Ölçer’e ait.
Yeni nesil pop şarkılarında duymaz olduğumuz yaylı kontrşanları ile bu işin pirlerinden Onno Tunç’a bir selam gönderir gibi Serkan Ölçer. Ancak şarkının “intro”suz oluşu ve ara nağmedeki gitar yürüyüşü bugünün Türkçe popunun standartlarını göz ardı etmediğini de gösteriyor. Ersay Üner’se kendi bestesi de olsa teknik olarak “zor” bir şarkıyı şarkıcı olarak taşımayı bilmiş. Bestecilikten şarkıcılığa geçenler arasında bir sıralama yapsak, birçok isminin önüne geçebilir rahatlıkla. Tabii bu şarkıyı sözgelimi bir Ebru Gündeş’ten duysak o da başka bir etki yaratırdı, o ayrı ki mutlaka o cenahtan bir talibi çıkar bu şarkının (Ersay verir mi bilmem.)
Ersay Üner göz önünde olmayı çok sevmediğinden, ama şarkıcılık da bunu gerektirdiğinden, sanıyorum en çok ona bir imaj biçmede zorlanılmış. Bu da teklinin kapak fotoğrafında ve klipte kendini gösteriyor zaten. Her ne kadar klipte yine şarkı yazan bir adam varsa da, gerçek Ersay bu gördüğümüz değil. Keşke daha doğal haliyle kalmayı tercih etseymiş.


TUĞBA YURT – “AKLIMDA SORULAR VAR”

Tuğba Yurt müzik piyasasının yeni nesil kadın şarkıcıları arasında sesi ve şarkı söyleme tekniği ile averaj kazanan isimlerden biri. Bu ses aralığında, rahatsız edici ya da duygusuz olmadan, doğru vurgu ve baskılarla şarkı söyleyebilmesi, bununla birlikte karakteristik bir sese sahip oluşu büyük avantaj.
Tupba Yurt stilini arıyor. Bugüne dek yaptıklarını arka arkaya koyunca görünen o. Bence bu defa bulmuş. Geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlanan yeni teklisi “Aklımda Sorular Var”, bu kalibrede bir şarkıcı için biçilmiş kaftan çünkü. Sözü, müziği ve düzenlemesi gayet iyi bir pop şarkısı bu ve Tuğba Yurt’un gerçek performansını gösterebilmesine de imkân sunmuş. Sözler Osman Hekimoğlu, müzik ve düzenleme ise Ender Çabuker’e ait. Çabuker’in bu bestesi, rahatlıkla o çok şahane “Es”in yanına konulabilir, uzun vadede kalıcı olabilir.
Teklide şarkının bir de Cem İyibardakçı düzenlemesi var. Alaturka enstrümanların da kullanıldığı bu versiyon da şarkıyı sevenler için farklı bir alternatif olabilir ama benim tercihim orijinal versiyondan yana.


BEŞİR BAYRAKTAR – “BİRİ ZAMANI DURDURMALI”

Beşir Bayraktar’ın ilk albümü “Tesadüf”, 2014 yılında yayımlanmıştı. Bugünün müzik piyasası şartlarında uzunca denebilecek bir aradan sonra Bayraktar bu defa bir tekliyle çıkıyor karşımıza. KRL Müzik etiketiyle yayımlanan teklide söz ve müziği Beşir Bayraktar’a ait “Biri Zamanı Durdurmalı” adlı şarkının iki farklı versiyonu var. Orijinal versiyonun düzenlemesi, Bayraktar’ın ilk albümünde de birlikte çalıştığı Okan Akı tarafından yapılmış.
Güzel bir şarkı, güzel bir düzenleme. Özellikle de düzenlemede şarkının ikinci döngüsünün ilk döngüden kopyalanıp yapıştırılmamış olması (ki çok rastladığımız bir şey değil) ve şarkının sonunda bir de C bölümünün çıkıvermesi güzel incelikler. Beşir Bayraktar zaten kendine ait bir ses rengi olduğunu ilk albümüyle göstermişti. Yine aynı çizgide ilerliyor. Şarkının tek bir kusuru varsa, o da nakarat kısmının Sezen Aksu’nun “Herkes Yaralı” şarkısının nakarat kısmını andırıyor olması.
Nejdi Şimşek tarafından yapılmış “Akustik Versiyon”da ise Beşir Bayraktar şarkıyı bir tek piyano eşliğinde ve dinlediğimden anlayabildiğim kadarıyla kesintisiz, kopyala yapıştırsız, tek seferde söylüyor. Duygusu çok başka, çok daha gerçekçi ve dokunaklı. Bu versiyonun 3:30’uncu dakikasında piyanonun birdenbire poptan caza dönmesi ise şahane. Bir de daha kıvrak bir tuşeyle çalınsaymış sahiden kusursuz olabilirmiş.


FULİN – “KEYF-İ HALİK”

“Klibi yayınlandıktan sonra Botlar tarafından Youtube'de Dislike saldırısına uğrayan ''Keyf-i Halik'' şarkısı kısa sürede 500 binden fazla izlenme alarak güzel şarkıcının ne kadar harika bir çalışmaya imza attığınında göstergesi oldu. Yapılan saldırılara çekinmeden göğüs geren Fulin, ne kadar cesur olduğunu da göstermiş oldu.”
Noktasını, virgülünü, yazım hatalarını filan hiç değiştirmeden aynen alıntıladığım bu paragraf, Fulin hakkında araştırma yaparken bir internet magazin sitesinde çıktı karşıma. Fulin’in ya da basın danışmanlarının bu haberden haberi var mı onu bilmiyorum ama doğrusu ben “bot” saldırılarına göğüs gererek cesaretini gösteren Fulin’i çok takdir ettim. Yalnız neden “bot” saldırısına maruz kaldığını anlamadım. Plak ve bant stüdyosuna gidip “Ajda’nın yeni 45’liği geldi mi?” diye sora sora büyümüş bir adamım sonuçta; siber savaşlar neden çıkar, nasıl çıkar bilemem. Ama Youtube videosu yoruma kapatıldığına göre haberde gerçeklik payı var muhtemelen. “Dislike” sayısı ise ben baktığımda 1252 idi.
Fulin aslında müzikle çocuk yaşlardan itibaren ilgiliymiş. 5 yaşında ders almaya başlamış ama gelin görün ki üniversitede kimya eğitimi almış. Fakat bu tip hikâyelerin değişmez sonucu olarak müzik ağır basmış ve Fulin İstanbul’da bulmuş kendini. Sonra tesadüf eseri Emrah Karaduman’la tanışmış ve 2014 yazında piyasaya çıkan ilk teklisi “Firardayım” böyle doğmuş.
O ilk tekli ile elektronik dans müziğinin sınırlarında dolaşırken Türkçe popun klişelerini de ihmal etmeyen, ancak bununla birlikte dans edip şarkı söylemesinin yanı sıra, bir “teenage pop-star” olmak için gayet elverişli bir de fiziğe sahip olduğunu gösteren bir Fulin’le tanıştık biz. Dikkat çekiciydi, evet ama yeri dardı. Orta sahadan girmeliydi maça ki o da öyle yaptı ve “Keyf-i Halik” adlı yeni teklisiyle ana akımın tam göbeğine indi.
“Keyf-i Halik” bir Onur Özdemir - Alper Narman şarkısı. Düzenleme ise Ozan Çolakoğlu tarafından yapılmış. Zaten tekli, DMC tarafından Ozinga alt etiketiyle yayımlandı. Klip de Murad Küçük tarafından çekilmiş. Yani neresinden baksanız birinci lige oynuyor Fulin. Yalnız bir önceki kuşağın yanına değil de, Ece Seçkin’in açtığı kulvara yerleşmek niyetinde gibi. Özellikle klip bunun altını çiziyor.
“Keyf-i Halik” Arapçadan gelme imiş ve “Nasılsın? Keyifler nasıl?” gibi bir anlamı varmış. Bülent Ersoy’dan hallice Osmanlıca merakıma rağmen ben bile bilmiyordum, itiraf edeyim. “Keyfü Haluk”, “Keyfe Halük” gibi farklı yazılışları da var. Gelgelelim, sanki yanında bir de soru işareti olması gerekiyor gibi. Şarkıda “Ben keyf-i halik bombastik,” şeklindeki kullanım da, “Ben nasılsın? Bombastik!” diye çevirmek mümkün. Ne anladıysanız artık…
Her kelimesi, her notası “hit” olsun, dile dolansın diye yazılmış ama biraz dozu kaçmış gibi. Fulin, önceki teklisindeki prozodi hatalarını, İngilizceye çalan diksiyonunu filan düzeltmiş, şarkıyı tam da söylemesi gerektiği gibi söylemiş. Düzenleme de çok genç. Hakeza klip de öyle. Ama bir tatsızlık var. Her şey çok fazla sanayi ürünü gibi duruyor.
Belki büyük bir “hit” olmayacaktır ama Fulin’in en azından dikkat çekmesini sağlayacak, hedeflenen “teenage” kitlesini oluşturmasında da işe yarayacaktır bu şarkı. Sonrasına bakmak lazım.


YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, OCAK 2016, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe