EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

22 Aralık 2015 Salı

YAVUZ HAKAN TOK ARALIK TEKLİLERİNİ YAZIYOR! -BİRİNCİ BÖLÜM-


FETTAH CAN – “YALAN BU DÜNYA”

Yaz aylarına “Delirme” teklisi ile geçiren Fettah Can, 2015’i “Yalan Bu Dünya” adı verilmiş ikinci bir tekli ile kapatıyor. Sözü, müziği ve düzenlemesi Fettah Can’a ait bu yeni şarkı Dokuz Sekiz Müzik etiketiyle dijital platformlarda satışa sunuldu.
Ben çok sevdim “Yalan Bu Dünya”yı. Alışageldiğimiz Fettah Can şarkıları arasında farklı bir yerde duracak bir şarkı bu. Zira alışageldiğimiz Fettah Can şarkılarının benzerleri o kadar çok yapılmaya başlandı ki son dönemde, kendi adıma gerçekten sıkıldım.
“Yalan Bu Dünya”, efkârlı bir şarkı. Haliyle benim yaşımdakilere daha fazla dokunabilecek de bir şarkı. Hafif alaturka ama istense ağır alaturka da olabilirmiş. Hani ‘80’lerde olsaydık bir Adnan Şenses, bir Muazzez Abacı’nın sesinden bu şarkıyı duymak şaşırtıcı olmayabilir, hatta çok güzel de olabilirdi. Ancak Fettah Can, Erkin Korayvari bir düzenlemeyi tercih etmiş. İyi de olmuş. Şarkı bu haliyle Fettah Can’ın sesine gayet yakışmış.
Bu arada şarkının A kısmının melodisi, Sadık Karan’ın “Aman” adlı şarkısının A kısmı ile çok benzer yürüyor. Fettah Can intihale ihtiyaç duyacak bir besteci olmadığına göre buna talihsiz bir tesadüf demek lazım herhalde.
Bir pop-star çizgisinde yürümeden, kendi şarkıları ve mütevazı duruşuyla bir pop-star kadar etki bırakabilmiş ender isimlerden biri Fettah Can. Çok güçlü bir ses, çok etkileyici bir fizik her zaman tek doğru formül değil çünkü. İtiraf edeyim ki şarkıcılık macerasının bu kadar uzun süreceğini ve bu kadar etkili olabileceğini de ben kendi adıma hiç öngörmemiştim. Ama insanlar besteci Fettah Can kadar şarkıcı Fettah Can’ı da sevdiler. Eh, bu da az şey değil.
Bu şarkı, “Anason” gibi, “Saki” gibi kimi efkârlı şarkıları bağrına basarak beni şaşırtmış genç dinleyiciye ne kadar dokunur onu bilemem ama ben dinlerken eşlik eder, kadehi kadehe vururum, orası kesin.


CANSU – “KALBİM KEFİL”

Cansu, teklilerle ilerliyor ama her defasında kendini tekrar etmeden, bir önce yaptığı işin üzerine bir şeyler koyarak emin adımlarla ilerliyor. Geride bırakmaya hazırlandığımız yılın ilk aylarında piyasaya sürülen “Ne Değişti ki?”den sonra bir süre önce de bu defa “Kalbim Kefil” adlı yeni şarkısıyla çıktı karşımıza. Dokuz Sekiz Müzik etiketiyle yayımlanan şarkının söz ve müziği Cansu’ya, düzenlemesi Fettah Can’a ait.
Başından beri hem yazdığı şarkılar, hem de tertemiz şarkıcılık tekniği ile dikkat çeken Cansu, giderek sesinin rengini ve sınırlarını daha fazla keşfediyor olmalı ki, fark edilir bir karakteristiği oluşmaya başladı. “Kalbim Kefil” bu anlamda hem şarkı yazarı hem de şarkıcı olarak Cansu’yu parlatan bir şarkı. Nihat Odabaşı imzalı klip de, hep görseli kuvvetli klipler çekmeye çabalayan Cansu’yu bu defa daha da fark edilebilir kılacak bir görselliğe sahip.
Bu fark yaratabilme meselesine çok takılıyorum zira pop şarkıları ve şarkıcıları için sıklıkla dile getirilen “hepsi birbirinin aynı” klişesine yer yer hak veriyorum; özellikle de son dönemde. Bu nedenle “Kalbim Kefil” çok alışageldiğimiz kalıplar üzerinden yürüyen bir şarkı olsa da, Cansu’nun bütünde bir fark yaratabilmiş olmasını önemli buluyorum.
Bu arada popüler şarkılarda zaten giderek daha az müzik duyuyor iken, radyoların dayatmasıyla bir alışkanlık haline getirilen “intro”suz şarkı modasına bir aranjör olarak Fettah Can’ın da kapılmış olmasını (hem kendi şarkısında, hem de bu şarkıda görüldüğü üzere) yadırgadığımı söylemem lazım. Fettan Can öncelikle bir besteci çünkü ve “intro” melodisi yazmaktan illa ki aciz değildir.


RÖYA FEAT. OZAN ÇOLAKOĞLU – “KESİN BİLGİ”

Azerbaycan’da zaten bir “star” iken Türkiye’de işe neredeyse sıfırdan başlayan Röya, prodüksiyonu Türkiye’de yapılmış “Gönder” ve “Gemiciler” adlı iki teklisi ile adından söz ettirdi geçtiğimiz yıllarda. “Gemiciler” 2013’de yayımlanmıştı, sonra Röya cephesinden uzunca bir süre ses çıkmadı ve nihayet geçtiğimiz günlerde yeni tekli “Kesin Bilgi”, Ozinga Production etiketiyle raflarda yerini aldı.
Ozinga, yani Ozan Çolakoğlu’nun prodüktörlüğünü yaptığı teklideki şarkının söz ve müziği de doğal olarak Gülşen’e ait. Zaten şarkının  her kelimesi, her notası da Gülşen’in elinden çıktığını hissettiriyor. Neyse ki Röya, şarkı söyleme biçimi ve ses rengi ile Gülşen’i anımsatmıyor (geri vokalde Gülşen’in sesi kendini fark ettiriyor olsa bile.) Farklı ses renginin de avantajıyla şarkıyı bir Gülşen şarkısı olmaktan çıkaran Röya’nın Türkiye Türkçesini kullanmadaki başarısı da bu şarkıyla bir kez daha görülüyor.
Gezi direnişi günlerinin en çok kullanılan kalıplarından biri olan “kesin bilgi yayılsın”ı bir pop şarkısının içinde bu şekilde duymak sizi kızdırır mı gülümsetir mi; nereden baktığınıza bağlı olarak değişir. Ama pop tam da böyle bir şey değil midir zaten? Etrafta olan biten, söylenen, konuşulan, yaşanan ne varsa alır, kullanır, hatta suyunu bile çıkarır. Beni rahatsız etmedi bu yüzden; hatta zekice buldum.
Teklide şarkının “Akustik” ve “Remix” versiyonları da yer alıyor. “Akustik” versiyonun düzenlemesi Emre Bayar tarafından, “Remix” versiyon ise Kaan Gökman tarafından yapılmış. Her iki aranjör de şarkıyı başka türlü bir hale getirme konusunda üzerlerine düşeni yapmışlar ki “farklı versiyon” tabiri çok sıklıkla olmadığı üzere bu teklide karşılığını buluyor.


HANDE YENER FEAT. SERDAR ORTAÇ – “İKİ DELİ”

“İşte bu yüzyılın en büyük buluşması,” cümlesiyle başlıyor şarkı. Zaten aylardır buna benzer cümlelerle lanse ediliyordu “İki Deli”. Hande Yener ve Serdar Ortaç ilk kez bir araya geliyordu. Ama belki de bir araya gelmemelilerdi. Yani şarkı öyle diyordu en azından.
Ne yalan söyleyeyim bu şarkıyı çok bekledik. “Kış Kış” fiyaskosunun ardından Hande Yener’in zevahiri kurtarmak için acilen bir şey yapması gerekiyordu ki o da bu düeti yaptı ve yaptığını da ilan etti ama şarkı yazdan bu yana duyurulmasına rağmen anca karşımıza çıktı.
Ne çare, söz, müzik ve düzenlemesi Mert Ekren’e ait “İki Deli”, neresinden baksanız tipik bir Serdar Ortaç şarkısı ve Hande Yener’le, onun bugüne dek yaptığı müzikle, onun ses rengi ve şarkıcılığı ile en ufak bir ilgisi bile yok. Böyle bir şey bir avantaja da dönüşebilirdi pekala ama dönüşmemiş. Çünkü bu şarkı Serdar Ortaç’ın bile yapmaktan vazgeçtiği türden, ‘90’lar Serdar Ortaç şarkılarının izinden gidiyor. Belki o yıllarda, “Asrın Hatası”, “Aradın mı?”, “Gecelerin Adamı” gibi Ortaç şarkılarının kıyametler kopardığı dönemde yapılmış olsa idi, onların yanında yerini alabilirdi ama bugün değil.  
Basit bir melodi, marş yürüyüşü, slogan sözler filan tamam. Onlar her hal ve şartta iş yapar. Kulüplerde, radyolarda çalar, ezberlere kolay düşer. Ama bir zaman sonra bu şarkı hâlâ hatırlanıyor olursa, kesinlikle Serdar Ortaç şarkısı olarak hatırlanır, Hande Yener değil. Yani Hande Yener Feat. Serdar Ortaç değil, Serdar Ortaç Feat. Hande Yener daha doğru olurmuş. Haliyle Hande Yener’in bu işten kazancı tam da şu atalar deyişi ile açıklanabilir: “Ne tuttun? Kuş. Ne yedin? Hiç!”

YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, ARALIK 2015, İSTANBUL
Share this post

4 yorum Yeni Yorum Yap

  1. Adsız22:15

    Katılıyorum. Aylarca beklediğimiz şarkı bu olmamalıydı. Hande'ye neler oluyor?

    YanıtlaSil
  2. Adsız14:23

    Hande yener için bir devrin kapanışıdır bu şarkı.

    YanıtlaSil
  3. Yorumlara katılmıyorum gayet güzel bir çıkış yakaladı bu düet istabul clublerinde bu şarkı baya çalınıyor

    YanıtlaSil
  4. Bu sene en çok remix versiyon yapılan türkçe şarkılardan birisi bence gayet başarılı olmuş

    YanıtlaSil

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe