EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

14 Ocak 2015 Çarşamba

YAVUZ HAKAN TOK, 2014'ÜN SON TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!


SİBEL TÜZÜN – “LE LE LE”

2014’ü kapatmadan bir tekli daha yayımladı Sibel Tüzün. Nisan ayında “Kaç Yıl Geçti Aradan”ı yeniden seslendirmişti. Bu defa da daha yakın tarihli bir başka Sezen Aksu şarkısıyla çıktı karşımıza. 1996 yılında önce Rengin’in, sonra Sezen Aksu’nun seslendirdiği “Le Le Le”, Hakan Caneroğlu’nun düzenlemesi ile 2014 model bir Sibel Tüzün şarkısına dönüştü.
İyi de oldu. Yazmıştım: “Kaç Yıl Geçti Aradan” gibi çok fazla söylenmiş, dillere sakız olmuş bir şarkı, Tüzün’e bir şey katmayacaktı; katmadı da. Yani bence öyle… Ama “Le Le Le” hem doğru bir seçim olmuş, hem de düzenlemesi ve yorumu ile Sibel Tüzün’ün üzerinde çok iyi durmuş. Sibel Tüzün kariyerinin en iyi albümlerinden biri olan “Nefes Keser Aşklar”daki o iddialı, pop-star Sibel, tam da o dönemlere ait bu şarkıyla geri dönmüş gibi. “Kırmızı” ve “Saten” albümlerini de yok saymıyorum elbette. Hatta görsel anlamda en sevdiğim Sibel Tüzün, “Kırmızı” albümündeki Sibel Tüzün’dür; bunu da tartışmam. Ama “Le Le Le”yi de bir o kadar sevmiş olabilirim. Umarım bunun arkası, iddialı bir albümle gelir.


EDİS – “BENİM OL”

1990 doğumlu Edis, 4 yaşında piyano çalarak başlamış müzik yolculuğuna. Şarkı da söylemiş, tiyatroda da oynamış, hatta konservatuarın müzikal bölümüne girip, sonra nedense yarıda bırakmış. Oyunculuk deneyimini televizyon dizileriyle pekiştirmiş ama müziği de ihmal etmemiş. Edis’in ilk teklisi “Benim Ol”, geçtiğimiz günlerde PDND etiketiyle yayımlandı.
Söz ve müziği Edis’e ait şarkının düzenlemesini Ozan Çolakoğlu yapmış ki bu bile tek başına Edis’in dikkat çekici bir çıkış yapmak niyetinde olduğunu gösteriyor. Sahiden de Çolakoğlu bu batı formundaki besteyi, modern bir düzenlemeyle, tam da Edis’in muhtemel hedef kitlesini yakalayabilecek bir biçimde allayıp pullamış. Genç, dinamik ve etkili bir pop şarkısı çıkmış ortaya böylece. Üstelik Edis, sesi, şarkı söyleme biçimi ve klipteki görünümü, dans edişiyle filan da Türkiye’deki ortalama erkek popçu klişelerinin dışına çıkıyor. Çok dikkat çekici.
Tabii bu noktada asıl mesele, dikkat çekici bir başlangıç yaptıktan sonra, arayı soğutmadan devamını getirebilmek. Genellikle burada tökezliyor bizim genç yetenekler. İrem Derici’nin başarısının en büyük sebebi, ardı ardına “hit” şarkılarla, üzerinde yoğunlaşan ilgiyi sıcak tutmasıdır mesela. Bunu başarabilen pek fazla isim yok. Umarım Edis de bu şarkıyla bundan sonraki çalışmasının (yine bir tekli mi olur, yoksa bir albüm mü bilinmez) arasını fazla açmaz. Bugünün dinleyicisinin beklemeye sabrı yok çünkü. Anında unutuveriyorlar.


BARIŞ ERDEM – “KAFAM GÜZEL”

Bir albüm yayımladıktan sonra dağılan Gazino grubunun bir üyesiydi Barış Erdem. Şimdi yoluna tek başına ve pop müzikle devam ediyor. Barış Erdem’in söz ve müziğini kendisinin yazdığı “Kafam Güzel” adlı şarkısı, geçtiğimiz günlerde tekli formatında DMC etiketiyle yayımlandı.
Barış, üniversite eğitimini siyaset bilimi üzerine almış, yüksek lisansını ise Fransa’da sosyoloji üzerine yapmış bir müzisyen. Standart Türk popu kriterlerinin dışına çıkmak niyetinde olduğu, teklinin basın bülteninde de yazıyor zaten. Nitekim Barış’ın hem görselliği, hem de müzikal tavrı, basın bültenini okumadan da bu niyeti hissettiriyor. Sesi, şarkı söyleme biçimi, şarkının İskender Paydaş imzalı düzenlemesi ve Can Saban imzalı klibi dikkat çekici, akılda kalıcı ve iddialı. Vasat çizgide kalan tek şey şarkı sözleri olmuş. “Bana bir haller oldu,” gibi “fenalardayım” gibi ‘90’lar klişeleri, çok daha etkili sözler yazabildiğini (Gazino grubunun şarkılarından dolayı) bildiğim Barış Erdem’de bir parça “hafif” durmuş ki bunun da kasıtlı yapıldığını, dile kolay gelecek cümlelerin özellikle seçildiğini düşünmedim değil.
Bununla beraber, Edis için yazdıklarım Barış için de geçerli. Şayet arayı açmadan devamını getirebilirse, Barış Erdem’in 2010’lu yıllar pop-star adaylarından biri olmaması için hiçbir sebep yok.


EMRE AYDIN FEAT. MODEL – “BİR PAZAR KAHVALTISI”

Ne Emre Aydın, ne de Model cephesinde değişen bir şey var. Kasım 2014 çıkışlı “Bir Pazar Kahvaltısı” adlı teklinin bende hissettirdiği bu. DMC, satış başarısı garanti, müzikal tavırları çok benzer bu iki yıldızını bir araya getirmiş evet ama bu şarkıyı Emre Aydın solo söylese de, bir Model şarkısı olarak yayımlanmış olsa da olurmuş. İki tarafta da yadırganmaz, “Aaa çok değişik bir şey,” denmezmiş bu şarkıya ki birlikte söylediklerinde de farklı bir etki yapmıyor. Sadece gişe hâsılatı ikiye katlanabilir olsa olsa ki öyle de olmuş görünüyor. Şarkının beğeneni, seveni çok… Emre Aydın hayranları da Model hayranları da bu türün ve tarzın meraklıları da durumdan memnun. Ama bende hiç etki yaratmadı bu şarkı desem bilmem inanır mısınız? O kadar bildik, alışıldık, beklenen öğelerle çatılmış, derlenip toparlanmış ve çalınıp söylenmiş bir şarkı ki… Hani nasıl desem… Model ve Emre Aydın kariyerlerinin (diskoteklerinin) bir toplamı, özeti ya da suyunun suyu gibi. Müzikal anlamda hiçbir heyecan vericiliği yok.
Şarkının söz ve müziğini Can Temiz yazmış, düzenleme ise Ozan Çolakoğlu’na emanet edilmiş. Basın bültenindeki “Tam da yaklaşan kış mevsiminin ruhunu taşıyan melankolik şarkının…” diye başlayan cümle her şeyi özetliyor aslında. Üzerine ne yazsam boş…


TUĞBA YURT – “AŞK SANMIŞIZ”

Tuğba Yurt son dönemde tanış olduğumuz yeni isimler arasında “iyi bir şarkıcı” olarak anılmaya aday birkaç isimden biri. Elbette henüz yolun çok başında ve henüz adımlarını stratejik hesaplarla değil, deneme yanılma usulüyle atıyor. Öyle olmasaydı, tam da ‘90’ların Aşkın Nur Yengi – Sertab Erener çizgisinden yürüyecek gibi bir izlenim bırakmışken “Aşk Sanmışız” gibi bir şarkıyla karşımıza çıkmazdı.
Söz ve müziği Gökhan Özen’e ait bir şarkı “Aşk Sanmışız”. 2014 Eylül ayında 3 Adım Müzik etiketiyle tekli formatında yayımlanan şarkının düzenlemesini de Gökhan Özen yapmış. Yüksek tempolu, “techno”-arabesk bir şarkı bu. Hani son dönemlerde en çok Erdem Kınay albümlerinden aşina olduğumuz, kulüplerde, plajlarda filan çalarken kolaylıkla eşlik edilebilecek, bir yandan ritmine uyup çılgınca dans ederken, bir yandan da sözleri ve melodisiyle hüzünlerden hüzün beğenilebilecek türden bir şarkı. Basit bir melodi, akılda kalıcı tekrarlar, kafaya kafaya vuran bir ritim. Yani çok vasat, çok gelip geçici, uçucu, kolay ve ucuz bir “hit”.
Evet buna da ihtiyaç var. Özellikle de adını duyurmak kaygısında bir şarkıcı için dinleyiciye böyle oltalar atmak, sektörün içinde bulunduğu şartlarda bazen kaçınılmaz da olabiliyor. Ama bence Tuğba Yurt çok daha iyi şarkılara sesini verebilecek bir şarkıcı. Çizgisi bu olmamalı.


YAVUZ HAKAN TOK, OCAK 2015, HAYAT MÜZİK, İSTANBUL
Share this post

2 yorum Yeni Yorum Yap

  1. Adsız13:33

    sibel tüzünle ilgili kısma çok katılmıyorum. bence cover şarkılardan gına geld.

    YanıtlaSil
  2. Adsız15:21

    Sibel Tüzün o Le le le şarkısını Rengin den dinlemediniz galiba.

    YanıtlaSil

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe