EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

22 Kasım 2013 Cuma

YAVUZ HAKAN TOK, KASIM TEKLİLERİNİ DEĞERLENDİRDİ!

FUNDA ARAR – “HAFIZA”

Funda Arar’ın son iki albümünde kendini tekrarlamaya başladığını ve onun yeterliliğinde bir şarkıcının daha iddialı, daha dikkat çekici işlere imza atması gerektiğini düşünenlerdendim. Neyse ki Arar nihayet tam da böyle bir işle çıktı karşımıza. Söz ve müziği Sinan Akçıl, düzenlemesi ise Febyo Taşel imzası taşıyan “Hafıza”, geçtiğimiz günlerde hem video, hem de dijital tekli olarak DMC tarafından servis edildi. ENBE Orkestrası’nın da “featuring” yaparak (böyle de bir terim yerleşti korkarım ‘güzel’ Türkçemize, elden ne gelir?) katkıda bulunduğu “Hafıza” Funda Arar kariyerinde parlak bir dönüm noktası olacak gibi görünüyor.

Bir kere şarkı hem derli toplu sözleri (demek ki Sinan Akçıl isterse tutarlı ve mantıklı şarkı sözleri yazabiliyormuş), hem de kıvrak ve akılda kalıcı melodisiyle Akçıl şarkılarının ortalamasından çok daha yukarıda duruyor. İlk dinleyişte dinleyeni kavrıyor ve nicedir içe kapanık ve deyim yerindeyse ‘boğucu’ şarkılarla yorulmuş Funda Arar dinleyicisine de nefes aldırıyor. Hem gayet “catchy”, hem gayet “trendy”, hem de mevsime ve dönemin popüler müzik eğilimlerine uygun, yani neresinden baksanız ticari bir şarkı. Buna karşın Funda Arar bu şarkıyı söylerken hem kendi çizgisini korumuş, hem de ‘yeni’ bir iş yapmış gibi görünüyor. Bütün bunları üst üste koyunca da ortaya çıkan işin ne kadar doğru olduğu görülüyor. 
Nihat Odabaşı tarafından çekilen ve görsel estetik açısından epeyce gösterişli olan klibini de işin içine katarsak, “Hafıza”nın 2013 sonbaharının sürpriz ‘hit’i olduğunu söylemek yanlış olmaz. 

ZİYNET SALİ – “GELEMİYORUM YANINA”

Ziynet Sali 2012 Mart’ında piyasaya çıkan “Sonsuz Ol” adlı albümünü, aynı yılın Ağustos ayında yayımlanan “Remix” albümü ve sayısız kliple destekledi ve içinde bulunduğumuz 2013’ün son aylarına dek bir şekilde albümünü yürütmeyi başardı. Üstelik bu araya bir de konser DVD’si sıkıştırdı. Sali’nin bu çalışkanlığına şapka çıkarmamak mümkün değil. Ancak asıl mesele çok da güçlü olmayan şarkıların içini akıllıca bir stratejiyle ve de iyi kliplerle doldurarak albümü bu kadar süre sıcak tutmasındaki ekip başarısı.
Ziynet Sali bu ay itibariyle “Sonsuz Ol” albümüne son noktayı koymuş olmalı ki geçtiğimiz günlerde albümde olmayan, yeni bir şarkıyla çıkageldi. Söz, müzik ve düzenlemesi Sinan Akçıl imzası taşıyan “Gelemiyorum Yanına”, DMC etiketiyle geçtiğimiz günlerde servis edildi.

Şarkı her bakımdan Akçıl-Sali işbirliğinin ses getirmiş bir diğer şarkısını, “Rüya”yı anımsatıyor; hatta adeta onun devamı gibi. O şarkının 2009 yılında yapıldığı düşünülürse, dönüp dolaşıp aynı formüle sığınmış olmak pek de parlak bir fikir gibi gözükmüyor. Buna karşın bu tarz orta tempo ve İspanyol yürüyüşlü şarkıların modası da kolay kolay geçmiyor bizim topraklarda. Hatta bu aralar her zamankinden daha fazla moda olduğu da söylenebilir. Ziynet Sali’nin sesine ve stiline yakışmadığı da söylenemez. Büyük bir ‘hit’ değil belki ama Sali’yi bir süre daha gündemde tutması işten bile değil. Radyolar çok çalacak, Mete Özgencil imzalı, siyah beyaz bir film tadındaki klip ekranlarda çok dönecek; bu belli. Zaten istenen de bu değil mi?



 CAN BONOMO – “KARA”

Can Bonomo’nun ikinci albümü “Aşktan Ve Gariplikten” piyasaya çıkalı tam bir yıl oluyor. Bu sürede sadece iki şarkıya klip çekildiği düşünülürse albümün miadını doldurduğu söylenemez. Ben kendi adıma albümde popülere en yakın şarkılardan biri olan “Olmaz Sensiz”in de bir kliple servis edilmesini bekliyordum. Ancak gelin görün ki tekli formatının lüksü tam da bu noktada başlıyor. Bir şarkı yapıyorsunuz ve yeni bir albüm yapmayı beklemeden onu dinleyicilerle paylaşabiliyorsunuz. Bonomo da öyle yapmış. We Play etiketiyle dijital platformlarda servis edilen “Kara”, incelikli sözleri ve etkili melodisiyle bildik Can Bonomo müziğinin (kendi tabiriyle “İstanbul müziği”nin) sınırları içerisinde dolaşırken, Can Saban’ın şahane düzenlemesiyle göz dolduruyor. Bonomo sevenlerdenseniz, “Kara”ya kayıtsız kalmanız mümkün değil. Üstelik Can kendi stilini de bozmadan, daha net ve temiz söylemiş bu defa. Sözler ilk dinleyişte anlaşılabiliyor.


 ALEX – “BİR HİKÂYEM VAR”

Bir dönemin “tavernalar kralı” Hayko’nun oğlu olan Alex, uzun süren sahne tecrübesinden sonra 2005 yılında “Çok Zor” adını verdiği ilk albümüyle geniş kitlelerin karşısına çıkmıştı. Sonrasında elektronik pop ve “rock” denemeleri yaptı, derken 2012 yılında “Yalnız ve Serseri” adlı mini albümüyle tekrar pop sularında yüzmeye başladı. Bugüne dek genellikle kendi yazdığı şarkıları seslendiren Alex, geçtiğimiz günlerde Eğlence Fabrikası etiketiyle dijital platformlarda servis edilen yeni şarkısının da söz ve müziğini kendisi yazmış.  “Bir Hikâyem Var” adlı şarkının düzenlemesi Can Algeç imzası taşıyor.
Yine günün modasına uygun olarak gitar üzerinden yürüyen, Akdeniz ritimli bir şarkı dinliyoruz. Kolay dile dolanan ama uçucu bir melodi, ona keza şarkı sözleri. Ancak şarkının önemli bir artısı var: Alex çok temiz ve düzgün şarkı söylüyor. Bu da piyasadaki benzer işlerden birkaç adım öne çıkarıyor bu şarkıyı.

Aslında başından beri hep derli toplu, eli yüzü düzgün işler yapmış Alex’in çok daha fazla ses getirecek işler yapmaması için hiçbir sebep yok. Ancak sahnede yıllarca eğlence müziği yapmış birinin albümlerinde daha farklı işlere yönelmesi, kendini ifade eden şarkılar söylemesi de anlaşılabilir bir tercih.
Meraklısına not: Şarkının “remix” versiyonu da yoldaymış.


 BENGÜ – “SAYGIMDAN” 

Bengü’nün besteci Zeki Güner’le farklı bir kimya yakaladığı söylenebilir ki bence onun için doğrusu da bu. Zira hem ses hem stil olarak Bengü’yü hiçbir zaman “giderli şarkılar” klasmanına yakıştıramayanlardanım ben. Nitekim özellikle “Yaralı”nın yakaladığı ticari başarı da bunu doğrulamış olmalı ki Bengü bir kez daha bir Zeki Güner şarkısıyla çıktı karşımıza. DMC etiketiyle servis edilen yeni şarkısı “Saygımdan” adını taşıyor. Şarkının düzenlemesi Mustafa Ceceli tarafından yapılmış.
Zeki Güner şarkıları yavaş yavaş ‘nerede duyulsa bestecinin adını hatırlatan şarkılar’ kategorisine girecek gibi görünüyor. Zira bu şarkı da gerek sözleri, gerekse melodik yapısıyla buram buram Zeki Güner kokuyor. Bu bir besteci için önemli bir artı. Bununla birlikte “Saygımdan”, “Yaralı” kadar ticari bir şarkı değil. Muhakkak ki listelere girecek, çalınacak, dinlenilecek; ona şüphe yok. Ancak bir parça daha zor ezber edilecek bir şarkı olduğunu düşünüyorum.  
    

 İREM DERİCİ – “İKİ”

İrem Derici üçüncü teklisine “İki” adını vermiş. Bana gönderilen teklinin içine İrem’in kendi el yazısı ile düştüğü not, “İki” ismini de açıklıyor: “Tekli tekli giderken, ufak bir kuvvet bulup bu sefer ikiledim.” İki şarkı ve bir farklı versiyonun yer aldığı tekli, geçtiğimiz günlerde DMC etiketiyle yayımlandı.
Derici, O Ses Türkiye ile gelen tanınırlığını doğru bir stratejiyle avantaja dönüştürmeyi başardı ki bu tip yarışmalardan çıkanlar arasında çok az sayıda böyle örnek var. Pop müzik denilen şeyin her şeyden önce iyi bir pazarlama gerektirdiğini bir kez daha görmüş olduk böylece. Sesiniz ve yeteneğiniz, hatta şahane şarkılarınız olsa bile yetmeyebiliyor bazen. Buna karşın içi boş bir ambalajı da en fazla içinin boş olduğu anlaşılana kadar pazarlayabiliyorsunuz. Bereket, Derici her iki tarafta da durmuyor.
Söz ve müziği Hüseyin Boncuk’a ait “Sevgi Olsun Taştan Olsun”, Mustafa Ceceli tarafından düzenlenmiş. Aynı şarkının akustik düzenlemesinde ise Uğurcan sezen imzası var. Hüseyin Boncuk’un tek bir gitar eşliğinde söyleyerek internette paylaştığı “Heyecan” adlı şarkısı keşfedilince, “Sevgi Olsun Taştan Olsun” adıyla İrem Derici’ye nasip olmuş. Boncuk’un bir başka şarkısı, “Büyük Oyun” da Ferhat Göçer’in geçtiğimiz günlerde piyasaya çıkan yeni albümünde yer alıyor.

Eğlenceli, sempatik bir şarkı “Sevgi Olsun Taştan Olsun”. Gündelik dilde hiçbir kullanım yeri olmadığı halde her nedense şarkılarda (fonetik avantajından dolayı olsa gerek) kullanmayı pek sevdiğimiz “yar” kelimesinden hâlâ sıtkınız sıyrılmadıysa; yâni o mevzuya takılmazsanız, gayet severek dinleyip, kolayca eşlik edilebileceğiniz bir pop şarkısı bu. “Düşler Ülkesinin gelgit Akıllı”sındaki “ağır” Sezen Aksu sözlerinden sonra, Derici bu şarkıda adeta siyah tuvaletini çıkarıp renkli, gündelik bir elbise giymiş gibi olmuş. İyi de olmuş. Şarkıdan daha eğlenceli klip ise bu manevrayı bütünler gibi.
Teklideki ikinci şarkı olan “Zorun ne Sevgilim?”in sözleri Gökhan Şahin tarafından yazılmış, beste ve düzenlemesi ise Emrah Karaduman tarafından yapılmış. Şimdilik geri planda tutulan bu şarkının çekilecek bir kliple birlikte “Sevgi Olsun Taştan Olsun”dan daha fazla yürümesi şaşırtıcı olmayacak. Çünkü hem düzenlemesi daha genç ve ritmik, hem de melodisindeki ince arabesk bu aralar Türkçe dans şarkılarının olmazsa olmazı.
Mehmet Turgut’un fotoğrafı ve Sergen Temel Bayram’ın kartonet tasarımı ilk bakışta daha romantik şarkılar dinleyeceğiniz izlenimi uyandırıyorsa da aldanmayın. İrem Derici kendine pop arenasında bir köşe yapmaya niyetli ve bu uğruda adım adım ilerlerken bu kez sağ gösterip soldan vuruyor.


YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, KASIM 2013, İSTANBUL
Share this post

0 yorum Yeni Yorum Yap

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe