EMRE ALTUĞ, HAYAT MÜZİK'TE 

AHMET ERTEN'İN SORULARINI YANITLADI! I VOLTAGE FESTİVALİ 29 HAZİRAN'DA GERÇEKLEŞİYOR! MÜSLÜM GÜRSES'İN ''VEDA''SI RAFTA!

5 Mart 2013 Salı

YAVUZ HAKAN TOK ''TOYGAR IŞIKLI''YI YAZDI!


“O KÖTÜ BİRİ DEĞİL!”
TOYGAR IŞIKLI – “HAYAT GİBİ”
Toygar Işıklı denildiğinde aklımıza dizi müziklerinin gelmesi boşuna değil. Son yıllarda uğruna saatler boyu ekran başına çivilendiğimiz, yatıp kalkıp konuştuğumuz, dertlerini dert, neşelerini neşe, entrikalarını entrika edindiğimiz nice dizinin müziğinde onun imzası var. Aşk-ı Memnu”dan Yaprak Dökümü’ne, Fatmagül’ün Suçu Ne’den Kuzey Güney’e dek…

Müziklerinin dizilere neler kattığını, çoğu zaman hikâyenin en önemli parçası haline geldiklerini filan burada yinelemeyeceğim; hem sektör hem de izleyici/dinleyici bunun farkında olmalı ki dizi müziği piyasası zaman içerisinde kendi starlarını yarattı. Toygar Işıklı işte o starların en önde gidenlerinden biri; bunu kabul etmek lazım. 
Açık söyleyeyim ki Yaprak Dökümü, Aşk-ı Memnu ve Fatmagül gibi (her ne kadar hiç birini başından sonuna dek izlememiş olsam da) krizi, bunalımı ve depresyonu bitmek tükenmek bilmez dizilerden aşina olduğum kadarıyla, Toygar Işıklı’nın ister istemez dizi içeriğiyle paralel giden müziğine çok yakın olamadım hiçbir zaman. Işıklı’nın Yaprak Dökümü’nün içinden sezonlar boyu geçen “yaeeeiii yeaaaaa” vokallerini zaman zaman tiye aldığım da olmuştur. Hatta sırf bu yüzden 2010 yılında piyasaya çıkan ilk albümü “Sonunda”ya da mesafeli durdum. Ancak Ezel ve ardından Kuzey Güney için yaptığı müzikler (özellikle bu her iki dizinin jenerik müzikleri), onun pek de hafife alınmayacak bir dizi/film müziği bestecisi olduğunu göstermiyor da değildi. 
Toygar Işıklı’nın ikinci solo albümü “Hayat Gibi”, geçtiğimiz günlerde Poll Production etiketiyle piyasaya çıktı. Albümde bir süre önce dijital tekli olarak servis edilen “Nergis de dâhil olmak üzere 12 şarkı var ve şarkıların büyük çoğunluğu Çağın Bodur imzası taşıyor. Düzenlemeler ise Hakan Yeşilkaya tarafından yapılmış.

.  
Önceki albümün “hit” şarkısı “Sen Eşittir Ben”e de imza atan Çağın Bodur’la Toygar Işıklı 2008 yılında tanışmışlar. O güne dek müzikle amatör olarak ilgilenen Çağın Bodur böylece profesyonelliğe adım atmış. İlk albümde iki şarkısıyla yer alan Bodur’un ikinci Toygar Işıklı albümünde neredeyse tüm şarkılara imza atması iki açıdan dikkat çekici. Bir; karşımızda gerçekten iyi bir şarkı yazarı var ve son dönemde hep aynı şarkı yazarlarının etrafında dönen pop müzik dünyası için Çağın Bodur hafife alınmayacak bir keşif. İki; kendisi de bir besteci olmasına karşın egosuna yenilmeyip başka bir bestecinin şarkılarını kullandığı için Toygar Işıklı alkışı hak ediyor. Nitekim bu müzikal ortaklık her ikisi açısından da iyi sonuç vermiş. Hem şarkı yazarı olarak Bodur’un yıldızı parlıyor bu albümde, hem de Toygar Işıklı kendini tekrar etmekten kurtuluyor.
Başından sonuna kadar her biri kendi hikâyesini kıvrak bir dille anlatan şarkı sözleri kadar sağlam kurulmuş çatıları ile teklemeden, aksamadan, aynı yerlerde dönüp durmadan yürüyen bestelerle “Hayat Gibi”, son zamanlarda dinlediğim en iyi pop albümlerinden biri. Tek sorun Toygar Işıklı’nın seyri sabit şarkıcılık tekniği belki de. Bütün şarkılarda aynı sakin ve iyi adam var ve o adamın esas cümlesi her şarkıda “Ben Kötü Biri Değilim” sanki. Bu da bir pop albümünden ve bir pop şarkıcısından ne beklediğinize bağlı olarak bir avantaj olduğu kadar dezavantaja da dönüşebiliyor yer yer.

Yukarıda bahsi geçen sebep ne kadar etkili oldu bilinmez ama albümde klip çekilecek ilk şarkı olarak “Ben Kötü Biri Değilim” seçilmiş. Bana kalsa albüme adını veren “Hayat Gibi”yi tercih edebilirdim. Buna karşın “Söz Olur” ve “Korkuyorum”u da sırada bekletirdim. Bu üç şarkı albümü sırtlayıp götürebilecek güçte çünkü. Şarkıları dinlerken “Hayat Gibi” ve “Söz Olur”da Hande Yener’in sesini duydu kulaklarım. Yener’i içinde dolandığı fasit daireden çıkarabilecek şarkılar tam da bunlar olabilirmiş diye düşündüm ister istemez. Kaldı ki bu şarkılar Toygar Işıklı’ya benim gibi mesafeli yaklaşanları dahi tavlayabilecek potansiyele de sahip. 
Ama hepsi bu değil. Söz ile bestenin dudak dudağa öpüştüğü ve sırf bu nedenle bile çok sağlam duran başka şarkılar da var albümde. “Kırılgan”, “Kafiye” ve “Nergis”i de ardı ardına sıralayabilirim mesela. Bestesi Emre Aksu’ya ait olan, sözleri ise Aksu, Bodur ve Işıklı tarafından ortak yazılan “Ateşin Yası” da rahatlıkla peşlerinden gelebilir. İlk defa “Kuzey Güney” dizisinde dinleyici karşısına çıkarılan “Yazgım”, Işıklı’nın ilk albümüne daha yakın bir seyirde. “Yine Aşk” da ona keza; tipik bir dizi müziği şarkısı gibi tınlıyor. “Gelme”de Levent Yüksel şarkılarının tadı var. Albümün tek “cover”ı ise daha önce Sertab tarafından da bir şarkısı Türkçe olarak seslendirilen (“Bir Damla Gözlerimde”) popüler Fransız şarkıcı Calogero’nun “C’Est Dit” adlı şarkısına yapılan Türkçe versiyon. Sözleri Çağın Bodur tarafından yazılmış “Bir Lokma Aşk”, orijinaline çok yakın düzenlemesine karşın albümün bütününde bir “cover” olduğu hiç hissedilmeden duruyor.
İlk albüm kapağına çok benzer bir pozla bu defa Mehmet Turgut’un objektifinin karşısına geçmiş Toygar Işıklı. Bu pozu beğendiği için mi tercih ediyor bilmiyorum ama bu haliyle albümün kapağı adeta  “beni alma” der gibi duruyor. Dahası kapaktaki adamın şarkılardaki romantik, yufka yürekli, bir parça çekingen ya da kısaca “kötü biri olmayan” adamla pek ilgisi yok. Belli ki Işıklı’nın objektiflerle arası pek iyi değil ama ne çare; bu da yapılan işin olmazsa olmaz bir parçası.
İlle de pop müzik diyenlerdenseniz, “atarlı tutarlı, giderli gelirli” ya da çok modern, hatta o kadar modern ki içinde müzik kalmamış şarkılardan sıkıldığınız zamanlar için bu albümü elinizin altında bulundurmanızı tavsiye ederim. Hiçbir şey için değilse bile, hayatta karşılığı olmayan büyük ve iddialı laflara, sloganlara sırtını yaslamadan, 130-128 “bpm”leri kafamıza kafamıza vurmadan, şarkılardan ziyade güzel kadın/güzel adamlığı servis etmeden de bir pop albümü yapılabileceğini hatırlamak için.  
YAVUZ HAKAN TOK, HAYAT MÜZİK, MART 2013, İSTANBUL      
  
Share this post

1 yorum Yeni Yorum Yap

  1. eren11:54

    Toygar Işıklı'nın müzisyenliğine hayranım ama iyi bir yorumcu olduğunu düşünmüyorum, hep aynı tondan söylüyor gibi bundan kaynaklı bir olmamışlık var. Çoğu şarkısını dinlerken başkası söyleseydi bu şarkıyı nasıl olurdu düşüncesinden kurtulamıyorsunuz.

    YanıtlaSil

 

Önemli Uyarı

Hayat Müzik Platformu 2006 yılında yayın hayatına başladı. Ahmet Erten’in editörlüğünde müzik sektörü ile buluşan blog, güncel albüm haberleri, değerlendirmeleri, röportajları ve konuk yazarları ile gündemin nabzını tutuyor.

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır!

HAYAT MÜZİK (2006-2012)

HAYAT MÜZİK                                                            (2006-2012)
Kurucu/Editör Ahmet Erten İletişim: hayatmuzik@gmail.com

Magazin

© SADECE MÜZİK ! HAYAT MÜZİK!
Designed by GeCe